Mark Zakerberg vrbuje uticajne tiktokere

/

/

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kompanija Meta ponudila je do 5.000 dolara popularnim kreatorima sadržaja u Americi da se pridruže Fejsbuku i Instagramu.

Oni koji se pridruže sa „drugih aplikacija” dobiće novac na osnovu „procene njhovog prisustva na mrežama”, dodaju.

Iako ne pominje TikTok direktno, vreme u kojem se pojavila ponuda ukazuje da Meta pokušava da iskoristi neizvesnu budućnost ove platforme.

Neposredno uoči početka drugog predsedničkog mandata Donalda Trampa, u Americi je ugašen TikTok jer kompanija Bajtdens, u čijem je vlasništvu, nije pronašla odgovarajućeg američkog kupca.

TikTok je bio stavljen pred izbor - ili prodaja ili gašenje u Americi zbog straha da Kina koristi ovu mrežu za špijuniranje.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prvog dana stupanja na dužnost, Tramp je između ostalog potpisao i izvršnu naredbu kojom je odluku o gašenju TikToka stavio van snage, davši rok od 75 dana.

Upitan šta znači njegova uredba, Tramp je rekao da mu daje pravo da je „proda ili zatvori”.

TikTok ima 170 miliona korisnika u Americi, a mnogima od njih ovo je glavni izvor prihoda, što znači da bi tražili alternativu ako bi platforma nestala.

Na internet stranici Mete, piše da će onima koji su primljeni u takozvani „bonus program” novac biti isplaćen tokom prvih 90 dana korišćenja aplikacije, sve dok redovno objavljuju.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Korisnici moraju da objave najmanje 20 ril snimaka na Fejsbuku i 10 na Instagramu, u 30 dana.

Uslov je i da budu originalni video snimci, a ne oni koji su prethodno deljeni na drugim platformama.

Ipak, ne mogu svi da se pridruže - novac će dobiti samo novi korisnici.

Ljudi moraju da se prijave da bi bili primljeni u program, a o tome ko će biti izabran odlučuje kompanija.

Meta nudi i druge pogodnosti, kao što je besplatna verifikacija profila.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Dodvoravanje titokerima

Ovo nije prvi put da Meta želi da prisvoji korisnike TikToka.

U nedelju je kompanija najavila aplikaciju Edits, koja liči na CapCut za uređivanje video zapisa, opciju stavljenu oflajn kada je zabrana TikToka stupila na snagu.

A dva dana pre toga, Meta je objavila video gde dva korisnika raspravljaju o Fejsbukovim „opcijama za kupovinu”.

Drugim rečima, ovo je Metin pokušaj da napravi sopstvenu verziju veoma uspešnog TikTok Šopa.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Od sada će Meta korisnici moći da dodaju veze sa brendovima direktno u video snimke, umesto u komentare - upravo onako kako funkcioniše na TikToku.

Ali to nisu sve promene, možda je najznačajnija ona u izgledu Instagrama.

Umesto da objave i video snimci budu kvadratnog oblika, oni su sada pravougaoni, očigledno opet inspirisani TikTokom.

Ovo je među korisnicima izazvalo frustraciju.

Adam Moseri, izvršni direktor Instagrama, rekao je da je svestan kritika.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

„Jedna od grešaka koje sam napravio je što nisam na vreme upozorio ljude”, rekao je objavio je on na Tredsu, platformi koju je pokrenula Meta u pokušaju da iskoristi promene na Iksu, nekadašnjem Tviteru.

Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Sadržaj koji je vlasništvo BBC čine autorski tekstovi, ilustracije i fotografije kojima raspolaže BBC i nije vlasništvo Oslobođenja. Daljnje dijeljenje nije dozvoljeno bez kontaktiranja predstavništva BBC.