Uspješno završen prvi ADriatic Festival integrisanih komunikacija i kreativnosti
Foto: Marko Ilic/ADriatic festival
Prvi ADriatic Festival integrisanih komunikacija i kreativnosti završen je ovog vikenda u hotelu Maestral Resort & Casino u Budvi, uz izuzetnu energiju, inspiraciju i razmjenu iskustava između regionalnih i međunarodnih lidera iz oblasti komunikacija, marketinga, medija, dizajna i kreativnih industrija.
Tokom dva dana, publika je imala priliku da prisustvuje izuzetnim keynote predavanjima, razgovorima „1 na 1“ i radionicama u okviru programa „Let’s Support Them“, posvećenog razvoju i afirmaciji mladih talenata do 30 godina.
Segment „Why So Serious?“ okupio je vrhunske stručnjake iz kreativnih industrija i komunikacija kroz inspirativne prezentacije i razgovore.
Festival je imao i dvije svjetske premijere - svoje nove knjige su, prvi put na nekom događaju, predstavili dr Max McKeown, vizionar i autor bestselera, sa djelom „Super Adaptability“, koje ovih dana izlazi iz štampe, i Richard Shotton, stručnjak za bihejvioralnu nauku, čija knjiga „Hacking the Human Mind“ je objavljena prošlog mjeseca.
Pored njih, tokom prvog dana festivala bilo je inspirativno čuti Sašu Savića, jednog od najnagrađivanijih lidera u reklamnoj i medijskoj industriji u SAD; Ivana Stankovića, pionira advertajzinga koji više od 40 godina pomjera granice; Branimira Brkljača, vizionara koji je poslovnu karijeru započeo u „Komodisku“, a zatim kroz „Studio Moderna“ i brend „Top Shop“ postao sinonim za TV prodaju u regionu.
Bračni par Ana Tkalac Verčić i Dejan Verčić pokazali su kako zajedno pretvaraju teoriju u praksu, a znanje u strategiju. Nakon pauze, Sanja Lalević, Global Sales Enablement Director u kompaniji Aleph, ponudila je odgovor na pitanje: „Šta zaista znači uspjeh u marketingu?“
Niko Slavnič, profesor na MBA programima, predstavio je „7 brzih navika za kreativce budućnosti“, dok je Nastja Mulej, trenerica razmišljanja, održala radionicu na temu „Šest šešira za razmišljanje“.
Anđelko Trpković, lider sa više od 25 godina iskustva u industriji komunikacija, govorio je o „Istoriji budućnosti“, a kraj prvog dana obilježio je Vladimir Vulić predavanjem „Tajni recept nezaboravnog korisničkog iskustva“.
Drugi dan Adriatic Festivala započeo je razgovorom sa Martinom Guevara Duarteom, bratanićem Che Guevare i piscem koji živi i radi u Španiji. Nakon priče o „revoluciji“, uslijedio je razgovor sa dr Ivanom Medenicom, profesorom FDU u Beogradu i na Cetinju, na temu Gen Z generacije. Dragan Močević, jedno od ključnih imena poslovne scene BiH i regiona, govorio je o „Porodičnim firmama – od balansiranja izazova do komunikacije rješenja“.
Marijana Kadić Bojanić, izvršna direktorica TV Vijesti i Daily Pressa, održala je prezentaciju „Mediji i oglašivači – Ko preživi, vrištaće“, dok je Ivan Minić, konsultant i preduzetnik, govorio o uticaju ljudske vrste na planetu i njene stanovnike. U završnoj prepodnevnoj sesiji Darko Buldioski je u razgovoru odgovorio na pitanje „Zašto marketari (bi trebalo da) brinu o korisničkom iskustvu?“
U prepunoj sali namijenjenoj za program Let’s Support Them“, sjajni kreativac Ivica Spasovski, čovjek koji je donio prvog Zlatnog Kanskog Lava za Centralnu i Istočnu Evropu, održao je radionicu na temu “Dajte šansu svakoj šansi”.
Nakon pauze za ručak, otvoreno je novo poglavlje festivala –„Meet Beat“, segment posvećen muzici za advertising, film, teatar, gaming i televiziju, koji je istakao značaj zvuka u kreativnom izrazu. Predstavila su se regionalna imena poput Irene Popović Dragović, Ane Krstajić, Teye Dore, Aleksandrra Protića i Milice Fajgelj, čiji su nastupi ostavili snažan utisak i potvrdili da kreativnost ne poznaje granice.
Posebnu pažnju publike izazvao je program „Let’s Support Them“, realizovan u saradnji sa Skupštinom Crne Gore i NLB bankom, kroz koji su mladi dobili priliku da se povežu sa profesionalcima, predstave svoje projekte i učestvuju u interaktivnim radionicama. Program je inspirisao brojne učesnike da svoje ideje pretvore u konkretne akcije i inicijative.
“Adriatic Festival je dokaz da region ima snagu, znanje i kreativnost da stvori platformu koja inspiriše i povezuje. Ovo je tek početak jedne lijepe priče koja će iz godine u godinu rasti i donositi novu energiju našoj industriji,” dodao je Vladimir Vulić, programski direktor festivala.
„Naš cilj je bio da povežemo kreativnost, biznis i društvenu odgovornost, ali i da stvorimo atmosferu u kojoj se ljudi istinski inspirišu. Nakon dva dana Adriatic Festivala, vidjeti publiku koja odlazi kući nasmijana, puna ideja i entuzijazma, za nas je najveći uspjeh. To je dokaz da region ima ogroman potencijal i da je Adriatic Festival postao novo mjesto susreta ljudi željnih znanja i stvarnih iskustava“, istakla je Svetlana Kunčer, članica organizacionog tima.
Budva je tokom vikenda živjela u duhu kreativnosti, zajedništva i inspiracije, postavši novo regionalno središte ideja koje oblikuju budućnost komunikacija.