UNIQA ubrzava rast u CEE: Strateška ekspanzija i snažna regionalna sinergija

UNIQA Group/

Adel Bahtanović i Wolfgang Kindl, članovi Uprave UNIQA Insurance Group AG/UNIQA

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Wolfgang Kindl, član Uprave UNIQA Insurance Group AG, tokom nedavne strateške posjete Crnoj Gori, potvrdio je na konferenciji za medije dugoročnu posvećenost UNIQA Grupe Centralnoj i Istočnoj Evropi (CEE) – najbrže rastućem osiguravateljskom regionu u svijetu. Obraćajući se novinarima, Kindl je, zajedno s Adelom Bahtanovićem, predsjednikom UNIQA SEE regije, istakao snažne rezultate Grupe, ambiciozne ciljeve rasta i kulturnu transformaciju koja pokreće prekograničnu saradnju u Jugoistočnoj Evropi (SEE).

CEE: Najbrže rastući osiguravateljski region u svijetu

„Centralna i Istočna Evropa trenutno su najbrže rastuće i najdinamičnije tržište osiguranja u svijetu. Ekonomski zamah regiona je nenadmašan – s nekoliko zemalja CEE koje bilježe stope rasta BDP-a znatno iznad prosjeka EU“, ističe Wolfgang Kindl.

UNIQA posluje u 14 zemalja, s dugom tradicijom i snažnim prisustvom u Austriji, te u 11 zemalja CEE, uključujući Crnu Goru i Srbiju, opslužujući oko 160 miliona ljudi.

Osiguravateljska tržišta u Centralnoj i Istočnoj Evropi i dalje nude značajan potencijal rasta – ne samo ekonomski, već i u smislu penetracije osiguranja. UNIQA zauzima poziciju u top 5 vodećih osiguravatelja na ključnim tržištima i dobro je pozicionirana da iskoristi dinamičan razvoj regiona. Očekuje se da će zemlje članice EU u CEE u 2025. rasti tri puta brže od eurozone, a 2026. dvostruko brže. Ipak, potrošnja za osiguranje po stanovniku i dalje je znatno ispod zapadnoevropskog prosjeka. Ovaj proces približavanja otvara dugoročnu priliku za profitabilan rast, koju aktivno ostvarujemo kroz ciljanu distribuciju, snažna partnerstva i digitalne inovacije“, dodaje Kindl.

Snažni rezultati i ambiciozni ciljevi rasta

U prvoj polovini 2025. godine, UNIQA International zabilježila je rast premija od 10.8 posto na međunarodnim tržištima, u poređenju s 4.8 posto u Austriji. Ukupan obim premije Grupe porastao je za 9.7 posto, na 4.4 milijarde eura, uz snažan tehnički rezultat i odličnu neto kombinovanu kvotu od 90.5 posto.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

„Ove godine na međunarodnim tržištima rastemo iznad prosjeka. Naš cilj je da takav natprosječni zamah zadržimo do 2028. godine“, istakao je Kindl. Uspješna strategija jedinstvenog brenda i snažno lokalno prisustvo i dalje su glavni pokretači ovih ambicioznih planova.

Segment po premijama: UNIQA International

U prvoj polovini 2025. godine, UNIQA International ostvarila je ukupni obim premije od 1.5 milijardi eura. Struktura poslovanja jasno odražava snažan fokus na neživotna osiguranja, koja čine 75 posto premija, dok životna osiguranja čine 20 posto, a zdravstvena 5 posto.

Većina klijenata i značajan dio premije dolazi iz CEE

Trenutno oko 80 posto UNIQA klijenata i približno 40 posto obima premije dolazi iz CEE. Profitabilnost međunarodnog poslovanja ostaje visoka, a očekuje se da će doprinos CEE podružnica ukupnom rezultatu Grupe dodatno rasti.

„Ponosni smo na naš učinak u CEE. To nije samo pokretač rasta za UNIQA osiguranje, već i region u kojem možemo napraviti stvarni uticaj – ekonomski i društveno“, zaključuje Kindl.

UNIQA SEE: Region oblikovan saradnjom i zajedničkim razvojem

Od marta 2022. UNIQA radi na povezivanju šest tržišta Jugoistočne Evrope – Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Crne Gore, Srbije i Rumunije – u jedinstvenu, agilnu regionalnu cjelinu. Cilj je osloniti se na zajedničke snage i kulturnu bliskost, te stvoriti strukture koje omogućavaju brže donošenje odluka i efikasnije poslovanje.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Izgradnja zajednice preko granica

„Umjesto da samo usklađujemo strukture, fokusirali smo se na izgradnju zajednice – zajednice koja napreduje kroz saradnju i zajednički cilj“, kaže Adel Bahtanović, predsjednik SEE regije. „Naši timovi sarađuju bez obzira na granice, jezik ili hijerarhiju. Svakodnevno učimo jedni od drugih – i upravo to pokreće naš napredak.“

Snažni rezultati, snažan uticaj

Danas UNIQA SEE opslužuje skoro dva miliona klijenata, zapošljava 2.000 ljudi i generira preko 260 miliona eura bruto premije (+8,5 % y/y). Na ovaj način UNIQA SEE značajno doprinosi ukupnom rezultatu Grupe.

Kulturna transformacija kao katalizator

Transformacija nije samo operativna – ona je i kulturna. Timovi iz različitih zemalja rade zajedno na razvoju proizvoda, IT rješenja i unapređenju korisničkih usluga. Znanje se dijeli otvoreno, a ideje se razvijaju zajednički, bez obzira na senioritet ili lokaciju.

Otvorenost podstiče agilnost

„Stvorili smo prostor u kojem svi mogu doprinijeti – bilo da su u Sofiji, Beogradu ili Podgorici“, objašnjava Bahtanović. „Ova otvorenost nam pomaže da brže reagujemo na promjene i gradimo rješenja koja su zaista relevantna za naše klijente.“

Skaliranje za održivi rast

Ono što ovu transformaciju čini posebno značajnom jeste potencijal skaliranja. Mnoga SEE tržišta bila su relativno mala po veličini i strukturi. Zajedničkim snagama sada imaju koristi od dijeljenih platformi, objedinjene ekspertize i koordiniranih strategija – otključavajući efikasnosti i prilike za rast koje bi bilo teško postići pojedinačno.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

UNIQA SEE FUTURE Fondacija: Osnaživanje mladih talenata i različitosti

UNIQA SEE FUTURE Fondacija, osnovana od strane UNIQA osiguranja, podržava mlade ljude i organizacije u Jugoistočnoj Evropi koji se ističu u sportu, kulturi i održivosti. Teniska legenda Goran Ivanišević djeluje kao sportski mentor i ambasador brenda, prateći mlade sportiste poput Lune Vujović.

Fondacija također promoviše rodnu ravnopravnost u umjetnosti: u partnerstvu sa Sarajevo Film Festivalom i Slano Film Days festivalom, podržava Program podrške rediteljkama, omogućavajući ženama u filmskoj industriji mentorstvo i finansijsku podršku. Pored toga, Program mentorstva za vizuelne umjetnike nudi jedinstvenu platformu za razvoj i međunarodnu vidljivost mladih talenata iz regiona.

Kroz ove ciljane inicijative, Fondacija podstiče pozitivne promjene i odražava posvećenost UNIQA osiguranja društvenoj odgovornosti i razvoju zajednice.

UNIQA Sustainable Business Solutions: Prilagođavanje klimatskim promjenama

Kako štete uzrokovane globalnim zagrijavanjem rastu, potreba za prilagođavanjem i otpornošću nikad nije bila veća. UNIQA Sustainable Business Solutions, podružnica UNIQA Grupe, podržava kompanije širom Austrije i CEE u izgradnji otpornosti i unapređenju održivosti.

Sa timom od preko 50 stručnjaka za inženjering rizika i održivost, kompanija nudi prilagođene procjene rizika, strategije prevencije gubitaka i profesionalne obuke. Integracijom inovacija, upravljanja rizicima i odgovornosti prema okolišu, UNIQA Sustainable Business Solutions pomaže klijentima da proaktivno identifikuju i ublaže nove rizike – posebno one povezane s klimatskom ranjivošću i operativnom otpornošću – čime im omogućava da se uspješno nose sa sve složenijim okruženjem rizika i osiguraju svoju budućnost.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

„Kao region, mi ne samo da rastemo, već i evoluiramo – vođeni otvorenošću, saradnjom i zajedničkom vizijom budućnosti. Osnažujući nove generacije i podržavajući održiva rješenja, pomažemo u izgradnji otpornih zajednica i kreiranju stvarnog uticaja širom Jugoistočne Evrope“, zaključuje Adel Bahtanović, predsjednik UNIQA SEE regije.

UNIQA Osiguranje/

UNIQA Osiguranje/

 

UNIQA Osiguranje/

UNIQA Osiguranje/

UNIQA u kratkim crtama

UNIQA SEE

- Rast bruto premije: 464 mil. EUR (+14,6 % y/y),

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Struktura portfolija: Neživot 61 % (od toga 21 % Auto, 40 % Imovina i ostalo)/Život 26 %/Zdravlje 13 %,

- Klijenti: 2,5 miliona,

- Zadovoljstvo klijenata: 4,54,

- Prodajna mjesta: 243.

UNIQA Crna Gora

- Bruto premija 2024: 20 mil. EUR (+26,3 % y/y),

- Struktura portfolija: Neživot 80 % (od toga 45 % Auto/35 % Imovina i ostalo)/Život 10 %/Zdravlje 10 %,

- Klijenti: 71 hiljada,

- Zadovoljstvo klijenata: 4,65,

- Prodajna mjesta: 12.

UNIQA Srbija

- Bruto premija 2024: 60 mil. EUR (+14,8 % y/y),

- Struktura portfolija: Neživot 55 % (od toga 13 % Auto/42 % Imovina i ostalo)/Život 23 %/Zdravlje 22 %,

- Klijenti: 845 hiljada,

- Zadovoljstvo klijenata: 4,52,

- Prodajna mjesta: 39.

UNIQA Hrvatska

- Bruto premija: 114 mil. EUR,

- Struktura portfolija: Neživot 64 % (od toga 38 % Auto/26 % Imovina i ostalo)/Život 24 %/Zdravlje 12 %,

- Klijenti: 542 hiljade,

- Zadovoljstvo klijenata: 4,66,

- Prodajna mjesta: 49.

UNIQA Bugarska

- Bruto premija: 88 mil. EUR,

- Struktura portfolija: Neživot 62 % (od toga 24 % Auto/38 % Imovina i ostalo)/Život 9 %/Zdravlje 29 %,

- Klijenti: 350 hiljada,

- Zadovoljstvo klijenata: 4,46,

- Prodajna mjesta: 75.

UNIQA Bosna i Hercegovina

- Bruto premija: 43 mil. EUR,

- Struktura portfolija: Neživot 40 % (od toga 15 % Auto/25 % Imovina i ostalo)/Život 53 %/Zdravlje 7 %,

- Klijenti: 205 hiljada,

- Prodajna mjesta: 26.

UNIQA Rumunija

- Bruto premija: 142 mil. EUR,

- Struktura portfolija: Neživot 64 % (od toga 17 % Auto/47 % Imovina i ostalo)/Život 35 %/Zdravlje 1 %,

- Klijenti: 496 hiljada,

- Zadovoljstvo klijenata: 4,57,

- Prodajna mjesta: 42.