Digitalizacija plaćanja: Prilika za rast, a ne trošak

Digitalizacija nije luksuz, već konkretan alat za napredak
Više od četvrtine malih poduzeća u Bosni i Hercegovini koja još ne prihvataju kartice, već je izgubilo bar jednu mušteriju upravo zbog toga - pokazalo je najnovije istraživanje kompanije Visa. Ovi podaci predstavljeni su na događaju u Sarajevu, u okviru projekta digitalizacije malih, mikro i srednjih biznisa, koji Visa realizira u partnerstvu s kompanijom Monri Payments i uz podršku Kantona Sarajevo.
Istraživanje pod nazivom "Vrijednost digitalizacije plaćanja" pokazalo je snažnu vezu između uvođenja digitalnih plaćanja i poslovnog rasta. Čak 65 posto biznisa koji prihvataju kartice zabilježilo je rast prometa, dok je 67 posto povećalo broj mušterija nakon što su omogućili bezgotovinsko plaćanje. Posebno je značajno da bi čak 87 posto poduzetnika koji već koriste digitalna plaćanja preporučilo tu praksu i drugima.
- Danas mušterije očekuju brzinu, sigurnost i fleksibilnost, a to im digitalna plaćanja omogućavaju. Preduzeća koja to razumiju i uvedu digitalne opcije, ne samo da povećavaju prodaju, već grade povjerenje i lojalnost, izjavila je Ana Drašković, potpredsjednica i generalna direktorica kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
"Nije zanemariv ni podatak da je oko 30 posto malih poduzeća koja su se digitalizirala, izjavilo da su nakon toga njihovi strahovi po pitanju sigurnosti značajno umanjeni."
Digitalizacija nije luksuz, već konkretan alat za napredak - posebno u zemlji gdje preko 95 posto registrovanih poslovnih subjekata čine mikro, mala i srednja poduzeća, koja zapošljavaju više od 60 posto ukupne radne snage. Među njima se ističu oni koji imaju od 11 do 49 uposlenika, kao grupa koja najviše prepoznaje potencijal tehnologije za poboljšanje korisničkog iskustva i rezultata.
Upravo zato, ovaj projekat je pre par dana i zvanično započet u srcu Sarajeva, na Baščaršiji i u Starom Gradu.
- Odlučili smo da ovu inicijativu digitalizacije pokrenemo upravo ovdje, u srcu Sarajeva, sa partnerom koji dijeli našu viziju, kompanijom Monri Payments. Baščaršija i Stari Grad nisu izabrani slučajno. Željeli smo da modernizaciju započnemo tamo gdje se tradicija i savremenost susreću, među ljudima koji svojim radom čuvaju identitet ovog grada, ali žele da posluju po pravilima savremenog tržišta, dodala je Maida Slatina Mehmedagić, menadžerka za poslovni razvoj kompanije Visa za jugoistočnu Europu.
Preduzetnici koji su već u procesu digitalizacije ističu konkretne koristi: brže transakcije, manje grešaka, jednostavnije knjigovodstvo i veću pogodnost za mušterije. Čak 45 posto njih više nema nikakve bojazni kada je riječ o prihvatanju kartičnog plaćanja.
- Zajedno s našim partnerom, kompanijom Visa, nudimo inovativna rješenja poput singlePOS terminala. Digitalizacija nije samo tehnološka promjena, već alat za inkluziju, rast i promjenu načina razmišljanja, naglasila je Sabina Maglić, izvršna direktorica kompanije Monri Payments u BiH.
Za BiH, digitalizacija plaćanja ima i dodatni značaj u kontekstu razvoja turizma. Samo u junu 2025. zabilježeno je više od 411.000 noćenja. Turisti očekuju brzinu, sigurnost i jednostavnost, a istraživanje je pokazalo da 57 posto biznisa digitalna plaćanja smatra posebno važnima za rad sa stranim gostima.
- Digitalna transformacija nije moguća bez saradnje javnog i privatnog sektora. Dok institucije osiguravaju okvir i infrastrukturu, privatni sektor donosi inovacije i direktnu povezanost s korisnicima. Tako gradimo modernu, pristupačnu i efikasnu digitalnu uslugu, poručila je Darja Softić Kadenić, ministrica pravde i uprave Kantona Sarajevo.
U projektu već učestvuju biznisi kao što su Bashka čokolaterija, Palačinkarnica Puffy Lil' Pancakes, Werkstatt Studio, Mustra suvenirnica i Buregdžinica Oklagija. Svi zainteresirani mogu se prijaviti putem web stranice kompanije Monri - jer infrastruktura i podrška već postoje. Ostaje samo da se napravi prvi korak.