Stiže mjesec političkog kiča i primitivizma

Lokalni izbori/
Lokalni izbori
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Lokalni izbori u Bosni i Hercegovini raspisani su za 6. oktobar. Mjesec ranije zvanično počinje i izborna kampanja. Ona nezvanična, preuranjena, već je u toku, a mnogi će reći da mi kampanju živimo bez prestanka. Akademska zajednica smatra da je cijeli svijet u stalnoj političkoj kampanji.

- Ponovo ćemo se baviti opštim stvarima, manipulisat će se strahom ljudi, a socijalni problemi će se možda samo spomenuti. Uvijek kada je na sceni političko manipulisanje osjećanjima, naročito strahom, govorimo zapravo o nipodaštavanju ljudi. Ljudi su umorni od statusa quo, neizvršenja promjena. A sve su to rezultati dominacije provincijske političke kulture, ističe prof. dr. Sarina Bakić.

Ovakva vrsta ambijenta kakvu imamo u bh. društvu ne pogoduje ničem osim istaknutom, eksponiranom populizmu, ali i potrebi da se tzv. promjene u društvu definišu na osnovu ličnih interesa, znanja ili neznanja, navika.

- Takav potrošački mentalitet, popularna kultura i nove tehnologije, po principu sve je dozvoljeno, reflektovat će se i u kampanji. Ponovo ćemo imati primjere izrazitog političkog kiča koji će se ogledati najviše u retorici i u načinu predstavljanja, kaže naša sagovornica.

A iz Bijeljine poruke da praktično iskustvo kandidata i stranaka ne treba ignorisati.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Prvi element tog praktičnog iskustva je da izbore, odnosno glasove, po mogućnosti, treba kupiti. I to je nešto što je posebno u Republici Srpskoj rasprostranjeno. Te aktivnosti su već počele. O tome govore i naši saradnici sa terena. Takav šablon ponašanja pokazuje nemoral i/ili odsustvo političke pameti građana u BiH, naglašava Branko Todorović.

Niko, zapravo, ne govori o životnim, lokalnim pitanjima od značaja. A u Republici Srpskoj kreira se priča o ugroženosti od velikih sila, pitanju opstanka srpskog naroda. Čeka nas parada političkog primitivizma, korupcije, bezakonja.

- Kada govorimo o obilježjima predizborne kampanje, ono što možemo kazati općenito i ono što trebamo imati na umu, jeste da je politička scena u BiH zapravo jako fragmentirana. I tu postoji veliki broj stranaka i kandidata koji zastupaju i različite nekada etničke interese, nekada regionalne interese, ali za lokalne izbore u fokus dolazi i dosta onih problema koji su lokalnog karaktera. Međutim, kako izgleda najčešće ta kampanja, uvijek se oslanjaju na benefite zapravo koje će biračima ponuditi oni koji dođu na vlast, ističe Hasan Kamenjaković, Koalicija „Pod lupom“

Kampanja nekada zna djelovati vrlo haotično, a u određenim segmentima zna biti i poprilično prljava. A pritisci na birače su uvijek prisutni.

- Iako se radi o lokalnim izborima gdje bi fokus zaista trebao biti na lokalnim problemima koji se odnose na određenu lokalnu zajednicu, mi uvijek svjedočimo tome da postoje određeni kandidati, određene kampanje koje se oslanjaju i na vođenje neke kampanje koje se tiče možda nacionalnih pitanja koje nisu toliko relevantne za lokalni nivo. Al,  to je uglavnom zbog toga što ponekad upravo birači ne donose informisane odluke i možda i nisu svjesni toliko šta je to dokle seže moć lokalnih izbora. I iz toga razloga možemo očekivati da će i u narednom periodu određene stranke ili kandidati pribjeći možda i takvom načinom vođenja kampanje, naglašava Kamenjaković.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

A kampanja će proći u stvaranju međuetničkih tenzija, osjećaja nacionalne ugroženosti. To zapravo uvijek prolazi.

Prilog Matee Jerković.