Kampanja je pravi reality show

Spomenik Tvrtku i u Banjoj Luci/
Spomenik Tvrtku i u Banjoj Luci/
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Bosanci i Hercegovci koji će 6. oktobra birati novu lokalnu vlast u prvom dijelu predizborne kampanje pored obećanja o boljem funkcionisanju lokalnih zajednica naslušali su se i tema koje se baš ne tiču stvarnih problema sa kojima se sureću. Igranje na emocije i zastrašivanje, karte su koje su se često potezale.

- Kada govorimo ovogodišnjoj predizbornoj kampanji u Bosni i Hercegovini, jasno je da se ona pretvorila u karikaturu ozbiljne politike, jer umjesto konkretnih rješenja za stvarne probleme, građanima se plasiraju isprazne parole i neke trivialne poruke, koje igraju na emocije, na neke najnižje porive, na strahove itd.  Činjenica je, kada već govorim u tom kontekstu, da svake godine svjedočimo sve priljavijoj političkoj retorici i manipulacijama, dok se intelekt birača konstantno pocijenjuje i srozava.  Dakle, u tom smislu, kampanja više liči na reality show, a ne na stvarno političko djelovanje koje treba da doprinese unapređenju društva, dok politički diskurs se negdje srozava na običnu trku u demagogiji, smatra Mirjana Čeko, sociologinja.

Da su u prvom dijelu kampanje dominirale nacionalne teme umjesto lokalnih smatraju i u Transparency Internationalu BiH.

- Međutim, ono što treba primijetiti jeste da iako dominiraju te nacionalne, odnosno neke više teme, da se kandidati, javni funkcioneri vješto dovijaju, kada je u pitanju kupovina podrške dijela birača, na način da se ipak bave lokalnim temama na terenu, da se uveliko asfaltira, grade se javne rasvite, neki drugi infrastrukturni projekti i da se dijeli, što je najspornije možda, javni novac iz svih budžeta na svim nivoima po 50, 100 ili 200 maraka raznim kategorijama, maturantima, penzionerima, borcima... Odnosno pokušava da se podiđe ili da se kupi ta podrška birača na lokalu, iako su teme jasno one koje dominiraju javnosti nekako sa višeg nivoa, rekao je Damjan Ožegović, Transparency Internationala BiH.

-  Mi vidimo, dakle, da u suštini od svih ovih sadržaja, najmanje toga se odnosi zapravo na neko jasno predstavljanje programa  na lokalnim izborima, a više je, dakle, možda tih nekih sadržaja gdje se zapravo možda pokušava diskreditovati neki drugi politički oponent.  Ono što moramo kazati jeste da poprilično zabrinjavaju ovi slučajevi gdje imamo tu zapaljivu retoriku,  gdje zapravo ne fokusiramo se na probleme građana i zaista neki dijalog koji postoji kod političkih subjekata  i one poruke koje šalju građanima, u nekim slučajevima čak i prelaze granice ukusa i vrlo često su možda čak i vulgarne i prostačke, izjavio je Hasan Kamenjaković, Koalicija Pod lupom.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

image
Radovi u Bosanskoj - izbori/Edin Barimac

Mirjana Čeko ukazuje na to da "ova kampanja po prvi put jasno pokazuje da politička elita jeste odavno zaboravila na narod".

 - Ono što najviše nedostaje konkretno u ovoj političkoj kampanji jesu konkretni provodivi programi koji će zaista doprinijeti nekim stvarnim promjenama i poboljšanjima, jer umjesto toga mi svjedočimo starim, oprobanim, recikliranim strategijama koje ciljaju na podjele, za koje znamo da kod nas jako dobro prolaze, i koje doprinose održavanju statusa quo, koji također našim političarima savršeno odgovara., dodala je Čeko.

Hoće li građani biti zaboravljeni ili će li građevinske mašine nastaviti raditi punom parom i u naredne četiri godine kao što su protekli mjesec saznaćemo nakon nakon 6. oktobra.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prilog Edina Barimca.