Višak izborih zakona ugrožava izbore

Iako državni zakon daje mogućnost da entiteti imaju svoj izborni zakon, prema struci onaj državni uvijek će imati veću snagu.
- Ovim zakonom su uzete nadležnosti CIK-a, protuustavno i protuzakonito. Tu dolazimo u sukob dvije institucije odnosno dva zakona. U državi gdje imate vladavinu prava primjenjuje se jači zakon, a to je zakon BiH. Ali vidjet ćemo šta će se dešavati da li će on uopšte biti donešen, jer je jako teško pretpostaviti događaje, izjavio je Vehid Šehić, bivši član CIK-a.
-Dva izborna zakona sa različitim pravilima ne mogu postojati niti u jednoj zemlji i ovo svakako ugrožava implementaciju izbora, rekao je Dario Jovanović, koalicija pod Lupom.
Prema šefu kluba SDS-a Vukoti Govedarici izborni zakon RS-a još je jedna prevara vlasti. Tvrdi scenarij prema kojem bi se lokalni izbori u RS-u održavaju bez državnog zakona i Centralne izborne komisije, ali i po Aneksu 3 Dejtonskog sporazuma.
- Član 5 i on kaže strane se slažu da obrazuju stalnu izbornu komisiju koja će biti odgovorna za sprovođenje budućih izbora u BiH, i to je današnji CIK, smatra Vukota Govedarica, šef kluba SDS-a.
O svemu se oglasio i Christian Schmidt. Nudi saradnju, i daje vrijeme za lokalni dogovor.
- Izmjene i dopune koje je donio visoki predstavnik sadrže pravila koja su već na snazi (uključujući pilot projekte za elektronsko brojanje glasačkih listića i identifikaciju birača, te restrukturiranje biračkih odbora u skladu s pravilima ODIHR-a), ali one se mogu u potpunosti ugraditi u drugi zakon. Bez obzira na to, ne smije doći do umanjivanja standarda koje preporučuje OSCE/ODIHR, te se o nadležnostima Centralne izborne komisije BiH ne može pregovarati, stoji u saopštenju Christiana Schmidta, visokog predstavnika u BiH.
Vremena je sve manje. Centralna izborna komisija već početkom maja će raspisati lokalne izbore. Po državnom zakonu.
Autor priloga Davor Obrdalj.