Obračun SNSD-a sa medijima
Vrijeme ističe, niko ne mjeri gledanost Televizija u BiH. Nerazjašnjeno stanje na tržištu prouzročeno je nakon donošenja akata u državnom Institutu za mjeriteljstvo, na čijem je čelu SNSD-ova Milica Ristović - Krstić. Iako je traženo, Sud Bosne i Hercegovine nije van snage stavio rješenja koja su dijelom dovela do trenutne situacije.
Iako se iz medijske industrije konstantno apeluje da situacija u kojoj nema podataka gledanosti prouzrokuje nestabilnost u podjeli marketinškog kolača, i moguće povlačenje velikih oglašivača iz zemlje, stanje se i dalje ne mijenja.
- Mi moramo hitno da reagujemo i da se globalni oglašivači počnu povlačiti svoje oglašivačke budžete sa naših tržišta. U nekim međunarodnim razmjerama, mi smo zaista malo tržište i dugo smo radili na tome da ispunimo minimum kriterija kako bismo išli u skladu sa razvojem globalne industrije oglašavanja, izjavila je Nermina Kelić, predsjednica Udruženja medijske industrije Bosne i Hercegovine.
Sud BiH Iako je traženo nije van snage stavio rješenja Instituta na čelu sa SNSD-ova Milica Ristović - Krstić koja su dijelom dovela do trenutne situacije. Za opoziciju i medije koji nisu bliski vlasti u Republici Srpskoj radi se o jasnom i smišljem planu preuzimanja tržišta.
- Što se tiče gledanosti jasno je Milorad Dodik i njegovi medijski projekti prije svega ATV koju je kupio Prointer kojim iz sjene kontroliše njegov sin Igor, nema nikakvu gledanost, i oni u nju upumpavaju ogroman novac, jer nema marketinga, ljudi neće da plaćaju, skupe reklame koje niko ne gleda. I da bi pogodovao upravo ATV-u, onda oni rade upravo ovakve stvari, smatra Nebojša Vukanović, poslanik u NSRS.
- Institut za mjeriteljstvo radi po nalogu prve porodice Republike Srpske i ima za cilj da preko licenciranog preduzeća uvede porodično mjerenje gledanosti u korist porodičnih televizija. To je vrlo osmišljen plan privatizacije ne samo Republike Srpske nego lagani ulazak i na cijelu teritoriju BiH, smatra Vlado Trišić, vlasnik BN televizije.
Dok se gledanost ne mjeri, pojedini oglašivači već prijete povlačenjem. Marketinški kolač vrijedan desetine miliona maraka ostane u vakumu.
- Mediji bez mjerenja kao da ne postoje za velike oglašivače i neće proći mnogo vremena a da počnemo osjećati posljedice ovakve odluke. Trenutna ulaganja u TV oglašavanje su izvor prihoda za jedan ogroman broj radnih mjesta i ja se iskreno nadam da nećemo gledati njihovo zatvaranje. dodala je Nermina Kelić, Udruženje medijske industrije Bosne i Hercegovine.
Ukoliko se uskoro ne pronađe kompanija koja će mjeriti gledanost, cijena za televizije će postati previsoka. A nju će platiti oni koji su najmanje krivi, a to su medijski radnici.
Prilog Davora Obrdalja.