Kritika prosvjetara: Prvo edukacija i eksperimentalni rad, a onda uvođenje časova od 40 minuta
Roditelji učenika osnovnih škola iznenađeni su anketom koju je Ministarstvo za odgoj i obrazovanje poslalo na izjašnjavanje roditeljima i nastavnicima sa rokom odgovora tri dana. U dopisu koji je poslan traži se od roditelja i nastavnika da se izjasne da li su za trajno skraćivanje časova sa 45 na 40 minuta. Roditelji se s pravom pitaju zbog čega ovo pitanje nije bilo u javnoj raspravi, ali i zbog čega, koga, s kojim ciljem, porukom se uopće predlaže nešto ovakvo.
Prosvjetari kritikuju ovaj prijedlog.
Namir Ibrahimović direktor Osnovne škole Safvet-beg Bašagić je za O kanal prokomentarisao ovaj potez resornog ministarstva.
- Suštinski je trebalo, nakon što su predmetni kurikulumi prošli javnu raspravu i prošli recenziranje, odabrati ili raspisati javni poziv za odabir pojedinih škola u kojima bi se eksperimentalno provodila nastava koja je usmjerena na usvajanje ishoda učenja. Prije toga je trebala proći ozbiljna i sveobuhvatna višesedmična ili višemjesečna edukacija ljudi koji bi radili u tim školama. Na koji način se organizira i planira nastava, kako se mijenja koncept ocjenjivanja, na koji način se uvodi praćenje i vrednovanje učenika. Trebalo je razmišljati o tome da nastavnici budu plaćeni za eksperimentalni rad, trebalo je uvesti čitav koncept početnog istraživanja, odakle krećemo, pa da se onda prati eksperimentalna nastava sa svim onim što nauka u takvim situacijama podrazumijeva, sa svim istraživanjima. Da bismo onda na osnovu onoga što smo radili u okviru eksperimentalnih škola u toku prve školske godine mogli da koristimo kao materijale koje smo dobili, kao iskustva, i nastavnike koji bi mogli mentorirati druge nastavnike, da bismo mogli to da širimo postepeno u druge škole i da bi mogli da educiramo i dr nastavnike i tako da sistemski dolazimo do ozbiljne promjene obrazovnog sistema, kazao nam je Ibrahimović.
Obrazovni sistem je velik i sporo se mijenja bilo gdje u svijetu jer uključuje veliki broj nastavnika, roditelja i djece.
- Ovakav način na koji je ovo ad-hoc uvedeno od 1. septembra ove godine bez ozbiljne pripreme i edukacije je samo korak ka nizu frustracija, a ministarstvo svojim potezima koje radi od 1. septembra zapravo pokazuje da apsolutno nije sigurno u to kakvu školu želi i u kakvu nas reformu uvaljuje, poručio je na kraju Ibraimović.
U Vijeću roditelja KS-a su zatečeni dopisom jer do sada niko nije spominjao ovo pitanje. Ističu da je pitanje kompleksno da bi se u ovako kratkom roku odgovorilo sa da ili ne.
Naša Žana Kezunović vam donosi reakcije na ove odluke, gledajte nas večeras u 18.20 u O Dnevniku.