Bez mjerenja gledanosti

PODCASTI O KANAL/
O kanal
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Pred Komisijom za borbu protiv korupcije Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saslušana je direktorica  Instituta za metrologiju BiH  Milica Ristović Krstić zbog više prijava podnesenih protiv instituta. Između, ostalog, sporna je nedavna promjena pravilnika kojim se mijenja dosadašnji način mjerenja gledanosti TV kuća. Sve sa sobom nosi posljedice po medijsku industriju.

Direktorica  Instituta za metrologiju BiH  Milica Ristović Krstić je pred članovima komisije za borbu protiv korupcije, između ostalog rekla  da je na snagu stupio novi pravilnik kojim se određuje način mjerenja gledanosti TV Kuća, koji iziskuje tehnološke inovacije.  U ovom trenutku u BiH ne postoje uređaji koji zadovoljavaju zakonske i norme propisane tim podzakonskim aktom. Pojednostavljeno, firma koja je do sada mjerila gledanost, to više neće moći raditi.

"Novi pravilnik (peoplemteri) je odredio dimenzije uređaja i način prijavljivanja panelista što automatski isključuje veći broj ponuđača, da ne kažem da je vjerovatno moguće da samo jedan ponuđač ispuni kriterije, a stari pravilnik je omogućio da ih bude preko 11 (ponuđača). Kratkoročno rješenje jeste da se pravilnik stavi ad acta što prije kako bi AM mogao nastaviti raditi, i samim tim i naši klijenti mogli poslovati i na kraju krajeva najbitnije sačuvati radna mjesta. Trenuta sitaucija je ta, da je nama po našem mišljenju nezakonito oduzeto odobrenje tipa, jer na onsovu Člana 15. pravilnika o odobrenju tipa, se može jedino oduzeti odobrenje tipa kada pri nadzorom mjerila u upotrebi ustanovi da ne ispunjava mjeriteljske uvjete. IMBiH nikada od nas nije zatražio peoplemeter kako bi izvršio nadzor nad istim u upotrebi."

image
Radio-televizija BiH, zgrada/
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Mjerenje gledanosti, osnov je za prihod od oglašivača. Vakum u kojem mjerenja nema, mogao bi proizvesti velike posljedice.

-  Mi moramo hitno da reagujemo i da se globalni oglašivači počnu povlačiti svoje oglašivačke budžete sa naših tržišta. U nekim međunarodnim razmjerama, mi smo zaista malo tržište i dugo smo radili na tome da ispunimo minimum kriterija kako bismo išli u skladu sa razvojem globalne industrije oglašavanja, rekla je Nermina Kelić, Udruženje medijske industrije Bosne i Hercegovine.

Uz postojeće probleme sa RTV Taksom, bez mjerenja podataka o gledanosti, mogli bi biti ugroženi i marketinški prihodi Javnog servisa, ali i prelazni period na svom prihodu najviše bi mogle osjetiti komercijalne televizije.

- Niko ne kaže da u narednom periodu neko treba da preispita ko treba da vrši mjerenje u BiH. Da to treba biti transparentan proces i da to može raditi i neko drugi uopšte nije upitno, ali naprasno prekinuti je zaista radikalan potez koji samo može nanijeti štetu, kako našem mediju tako i svim ostalim medijima, smatra Adnan Bilal, direktor marketinga RTVFBiH.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja
image
mediji

"Navedeno ugrožava i slobodu medija i kredibilnog javnog informisanja, što je stub demokratskih procesa u društvu, te dovodi do smanjenja medijskog pluralizma i osiromašenja medijskih sadržaja dostupnih građanima Bosne i Hercegovine. Smatramo da je od izuzetne važnosti da se poduzmu sve zakonom propisane mjere kako bi se osiguralo da kredibilni mjeritelji mogu nastaviti sa svojim radom u skladu sa najboljom evropskom praksom", stoji u saopćenju NOVA TV.

Mediji bez mjerenja kao da ne postoje za velike oglašivače i neće proći mnogo vremena a da počnemo osjećati posljedice ovakve odluke. Trenutna ulaganja u TV oglašavanje su izvor prihoda za jedan ogroman broj radnih mjesta i ja se iskreno nadam da nećemo gledati njihovo zatvaranje, dodala je Kelić.

Posljednje informacije o gledanosti  koje imaju medijske kuće je zaključno sa 23.05.2024 godine.

Prilog Davora Obrdalja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja