Željeznice FBiH i privreda trpe veliku štetu

Prekid pruge u Jablanici za entitetske željeznice i njihove partnerske kompanije proizvodi milionske gubitke. Traže se alternative u drumskom saobračaju i dopremom robe u luke Bar i Rijeka. Premijer federacije Nermin Nikšić procjenjuje da će za sanaciju pruge trebati 2 do 3 mjeseca. Proglašeno vandredno stanje, kako tvrdi, omogućava direktan izbor izvođača radova.
Procjenjena šteta na infrastrukturi pruge u Jablanici je negdje oko 5 miliona maraka. Željeznice Federacije zbog toga što ne ide transport svakim danom gube oko 280 hiljada maraka, dok Željeznice Republike Srpske dnevno gube oko 55 hiljada maraka.
- Naše su procjene da će trebat najmanje 2 do 3 mjeseca minimalno, jer su potrebni značajniji građevinski radovi na dionici pruge Donja Jablanica - Komadinovo vrelo jer na dva mjesta voda je odnije trup pruge i i sad traže tehnička rješenja koja su najbrža za izvođenje radova. Recimo određene kompanije mogu svoje robe prebacit u luku Bar, Rijeka i Kopar i mogli bi ponovo željezničkim saobračajem dopremat svoju robu, izjavio je Enis Džafić, direktor Željeznica FBIH.
- Trenutno je jedan brod 50 hiljada tona koksnog uglja stacioniran u luci Bar i vrši se istovar, međutim, nekad tokom jula mjeseca 2024 olujno nevrijeme je nanijelo veliku štetu luci Bar pa i njihovi kapaciteti su dosta ograničeni. Jedno od riješenja je Bar - Beograd- Ruma -dalje za Lukavac ili Zenicu. Drugo riješenje je da koristimo luka Rijeka, rekao je Željko Radić, izvršni direktor Željeznica Republike Srpske.
Kompanije koje su najviše vezane za luku Ploče su GIKIL, Koksara i Arcelor Mittal. Prema tvrdnjama direktora, radi se od najvećoj krizi od osnivanja kompanija.
- Organizovali smo drumski saobračaj, trenutno imamo dole 100 hiljada tona u Pločama, koje treba prevuč, organizovali smo kamione, 140 kamiona, ali vjerujte to nije dovoljno ni za 30% naše proizvodnje iz razloga što za jedan dan mi trebamo 2400 tona, kazao je Almin Suljić, Generalni direktor GIKIL-a.
Hitnost u uspostavi prometa postoji. Posebno na pruzi Sarajevo - Čapljina. Prema proceni federalnog premijera biće potrebno 2 do 3 mjeseca, uprkos i proglašenju vandrednog stanja. Problem bi mogao biti proces izbora izvođača radova i načina kako će se radovi izvesti.
Prilog Davora Obrdalja.