Studija: Koliko vremena sedmično djeci treba dozvoliti da provode pred ekranom? Jako malo

Današnja djeca su vrlo često neodvojiva od ekrana/ Ilustracija/

Današnja djeca su vrlo često neodvojiva od ekrana/ Ilustracija/

Današnja djeca su vrlo često neodvojiva od ekrana/ Ilustracija/
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Smanjenje vremena koje djeca provode pred ekranom na samo tri sata sedmično može dovesti do značajnih poboljšanja u njihovom mentalnom zdravlju i ponašanju već za dvije sedmice, prema novom istraživanju objavljenom u JAMA Network Open.

Naime, djeca u prosjeku provode sedam do osam sati dnevno koristeći ekrane za zabavu. Međutim, kada su drastično smanjila svoje vrijeme pred ekranom, pokazala su značajna poboljšanja u općem ponašanju i emocionalnom blagostanju.

Istraživači sa Univerziteta Južne Danske analizirali su podatke prikupljene od 89 porodica sa 181 djecom i adolescentima u dobi od četiri do 17 godina. Polovina porodica je zamoljena da ograniči vrijeme koje njihova djeca provode pred ekranom na najviše tri sata sedmično po osobi, što je velika promjena u odnosu na prosječnih sedam do osam sati dnevno koje većina djece provodi koristeći ekrane.

Djeca koja su promijenila svoje navike iskusila su smanjenje problema u ponašanju, prelazeći iz kategorije "granično" u kategoriju "normalno" prema standardiziranoj procjeni Upitnika o snagama i poteškoćama (Strengths and Difficulties Questionnaire).

Izbjegavanje sati provedenih pred ekranom dnevno pomoglo je djeci da bolje procesuiraju svoje emocije i poboljšaju svoje socijalne interakcije. Roditelji su primijetili poboljšanja u unutrašnjim simptomima kod djece - ponašanjima koja su često skriveni odgovori na emocije i stres - kao i u njihovom prosocijalnom ponašanju, odnosno ponašanjima koja su namijenjena koristima drugih.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prethodna istraživanja objavljena u JAMA Pediatrics pokazala su da djeca ne bi trebala imati pristup ekranima do treće godine života jer to može dovesti do razvojnih kašnjenja. Istraživači sa Univerziteta Drexel otkrili su da su bebe i mala djeca koja imaju dopušteno vrijeme pred ekranom sklonija atipičnim senzornim ponašanjima povezanim sa neurološkim razvojnim poremećajima kao što su autizam i poremećaj pažnje/hiperaktivnosti (ADHD).

Također je utvrđeno da količina vremena pred ekranom i starost djeteta direktno utječu na njihov razvoj. Svaki sat dnevnog vremena pred ekranom povećavao je šanse djeteta za ispoljavanje senzorskih problema za 23% u dobi od 18 mjeseci, ali je taj postotak opao na 20% u dobi od 24 mjeseca. Jedini izuzetak je video chat, jer socijalne koristi vjerovatno pomažu razvoju djeteta.

Dakle, smanjenje vremena koje djeca provode pred ekranom može imati značajne pozitivne efekte na njihovo ponašanje i emocionalno zdravlje. Roditelji bi trebali razmotriti ograničavanje vremena koje njihova djeca provode koristeći ekrane kako bi im pomogli da bolje obrađuju emocije i poboljšaju svoje socijalne vještine, piše NY Post.