Zamka za goste: Nikada ne naručujte ovo vino u restoranu – čak i ako vam ga konobar preporuči
Skrivena zamka najjeftinije flaše/FreePik
Kada odlazite u restoran, često se nađete u situaciji da želite naručiti flašu vina za stol. No, postoji jedna velika greška koju mnogi prave, na koju upozorava i stručnjak za vina.
Iako se odabir najjeftinijeg vina može činiti kao pametan način da uštedite, restorani upravo na tim flašama često imaju najveće marže, znajući da će ih gosti instinktivno izabrati kako bi smanjili troškove.
Skrivena zamka najjeftinije flaše
Prema stručnjacima iz kompanije Into the Vineyard, prosječna marža na vinima u britanskim restoranima je otprilike tri puta veća od maloprodajne cijene, a neki londonski restorani podižu cijenu flaše i do deset puta. Istovremeno, istraživanje Američkog udruženja vinskih ekonomista (AAWE) pokazalo je da profitna marža na najjeftinijim vinima može premašiti 300%. S druge strane, flaše iz srednjeg cjenovnog ranga često imaju marže bliže 150–200%, a pritom nude znatno bolji okus i kvalitetu.
Ovaj fenomen nije samo strani trend, već je uobičajena praksa u ugostiteljstvu širom svijeta. Restorani se oslanjaju na psihologiju potrošača kako bi maksimizirali profit na najprodavanijim artiklima.
Riječ stručnjaka: Zlatna sredina je najbolji izbor
Colin Simpson, stručnjak za vina i direktor kompanije Into the Vineyard, pojašnjava ovu strategiju:
"Mnogi gosti pretpostavljaju da je najjeftinije vino i finansijski najpovoljniji izbor, no restorani često strateški formiraju cijene, sa skrivenim profitnim maržama ugrađenim u najjeftinije opcije", kaže Simpson.
On dodaje da vina srednjeg cjenovnog ranga često pružaju najbolju kombinaciju kvalitete, okusa i vrijednosti, nudeći ugodnije iskustvo bez pretjeranih marži koje su prisutne kod premium boca.
"Restorani razumiju ponašanje potrošača: gosti oklijevaju izabrati najjeftiniju opciju, bojeći se da to može negativno utjecati na njihov imidž. Upravo zato, druga ili treća najjeftinija boca na vinskoj karti često predstavlja 'zlatnu sredinu' gdje kvaliteta znatno raste, a cijena ostaje razumna", ističe Simpson.
Kako odabrati pametno?
Sljedeći put kad budete pregledavali vinsku kartu, nemojte se automatski odlučiti za prvu ili najjeftiniju opciju. Razmislite o vinima koja su malo iznad najnižeg cjenovnog ranga. Ta mala razlika u cijeni može donijeti veliki skok u kvaliteti i ukupnom gastronomskom doživljaju. Također, ne ustručavajte se zatražiti preporuku konobara ili sommeliera – recite im koje okuse preferirate i koji vam je cjenovni rang prihvatljiv. Često ćete na taj način otkriti pravo vinsko blago koje nudi najbolji odnos cijene i kvalitete, piše Express.