Potpuno drugačiji pogled na život: Generacija Z ne želi raditi potplaćene i prezahtjevne poslove

djevojka, djevojke, momak, omladina, mladi ljudi, laptop, projekat, sloga, saradnja/Unsplash

Generacija Z zna šta ne želi/Ilustracija/Unsplash

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

PRIPADNICI generacije Z sve češće zaobilaze određene početne poslove, nezadovoljni niskim platama i fiksnim radnim vremenom koji su nekada bili uobičajeni. Prema riječima poslovne stručnjakinje Abigail Wright, ova generacija, koja obuhvata mlade u dobi od 13 do 28 godina, ima potpuno drugačiji pogled na karijeru i uslove rada u poređenju s prethodnicima.

Nedavna Gallupova anketa otkrila je da je angažman zaposlenika u SAD-u pao na najniži nivo u posljednjem desetljeću, pri čemu je samo 31 posto radnika aktivno uključeno u svoj posao.

Najveći pad zabilježen je među mlađima od 35 godina, a generacija Z pokazuje sve manju spremnost da prihvati poslove koje su starije generacije smatrale nužnim korakom na početku karijere.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Wright navodi nekoliko kategorija poslova koje generacija Z uglavnom odbija. Među njima su poslovi u maloprodaji i ugostiteljstvu, rad u pozivnim centrima i korisničkoj podršci, fizički poslovi u skladištima te "krute" korporativne uloge s radnim vremenom od 9 do 17 sati.

Na spisku su i prodajni poslovi s plaćanjem isključivo po proviziji te neplaćene prakse. Prema Wright, mnogi od tih poslova generacija Z smatra potplaćenim, prezahtjevnim ili im nedostaje dostojanstva.

Visoka stopa izgaranja i fizički napor dodatno odbijaju mlade od rada u skladištima ili pozivnim centrima, dok se tradicionalni kancelarijski poslovi napuštaju u korist fleksibilnijih aranžmana i rada na daljinu.

- Generacija Z redefiniše šta znači ‘dobar posao’ i, iskreno, to se odavno trebalo desiti, izjavila je Wright. "Mnoge uloge koje su milenijalci ili generacija X tolerisali sada se nazivaju onim što jesu: potplaćene, pretjerano zahtjevne i mentalno iscrpljujuće."

Promjena je potaknuta i novim finansijskim realnostima.

- Ti su poslovi možda funkcionisali kada ste tek završili fakultet prije 20 godina – nizak dug, dijeljenje kirije s nekoliko prijatelja i taman dovoljno za preživljavanje, rekao je Kevin Thompson, izvršni direktor 9i Capital Group. "Ali sada je kirija skočila u nebo, dugovi su se nagomilali i jednostavno si ne možete priuštiti preuzimanje nisko plaćenih poslova."

- Generacija Z naučila je postavljati granice u poređenju s milenijalcima. Postavljaju pitanja koja prethodne generacije nisu. Zašto bih ostao na nisko plaćenom, visoko stresnom poslu bez fleksibilnosti kada mogu raditi kao frilenser, imati sporedni posao ili izgraditi karijeru na daljinu?, kaže Wright, prenosi Index.hr.

- Istina je da stari način više ne funkcioniše: ‘Radi naporno, stekni diplomu i bićeš nagrađen prilikom.’ Generacija Z je prozrela to lažno obećanje. Nisu spremni pristati na bilo šta, i u mnogim slučajevima, radije bi potpuno odustali nego prihvatili manje od onoga što smatraju poštenim, dodaje Thompson.

Drew Powers, osnivač Powers Financial Group, slaže se: „Mislim da je generacija Z pametna. Vidjeli su kako početni poslovi nisu uvijek bili odskočna daska za napredovanje kako im je obećano. Vidjeli su svoje roditelje i starije generacije kako rade od 9 do 17 sati u kancelariji, samo da bi bili smanjeni i odbačeni.“

- Mlađe generacije više cijene životna iskustva nego novčanu dobit, pa ne žele biti zarobljene u nisko plaćenom poslu s niskim dostojanstvom. Neke starije generacije to nazivaju lijenošću, ali ja to vidim kao jednostavno poznavanje vlastite vrijednosti, dodaje.

Stručnjaci se slažu da će radna mjesta koja nude fleksibilnost i daju prioritet mentalnom zdravlju nastaviti privlačiti najbolje talente iz generacije Z. S druge strane, kompanije koje nisu transparentne oko plata i odbijaju ispuniti očekivanja mlađih radnika mogle bi se suočiti s visokom fluktuacijom ili potpunim nedostatkom zaposlenika.

„Kompanije koje će napredovati u narednih 5–10 godina su one koje su spremne susresti ovu generaciju tamo gdje jesu“, zaključila je Wright. „To znači ponuditi poštovanje, fleksibilnost i pravednu naknadu, vrijednosti koje ne privlače samo generaciju Z, već svakog modernog radnika.“