Postoji poseban razlog: Zašto se narandže prodaju uglavnom u crvenim mrežastim vrećicama

Prilikom kupovine sigurno ste primijetili da se voće poput naranči i mandarina često prodaje u crvenim mrežastim vrećicama. Jeste li se ikad zapitali zašto je to tako?
Stručnjak za prehrambenu tehnologiju Miguel A. Luruena otkrio je razlog zašto se ovo popularno voće gotovo uvijek prodaje u specifičnoj vrsti ambalaže.
"Jeste li primijetili da se naranče uvijek prodaju u crvenim mrežastim vrećicama? Nije slučajnost", naveo je.
Možda zvuči neobično, ali prodaja naranči u crvenim mrežicama zapravo ih čini privlačnijima kupcima. Cilj je naglasiti prirodnu boju voća i učiniti ga vizualno atraktivnijim. Ova estetska odluka izravno utječe na našu percepciju boje.
Munkerova iluzija
Kako objašnjava Luruena, riječ je o marketinškom triku koji se temelji na fenomenu poznatom kao Munkerova iluzija, nazvanoj po njemačkom istraživaču Franzu Carlu Munkeru iz 1970-ih, piše klix.ba.
Ta optička iluzija uzrokuje promjenu načina na koji percipiramo boju objekta, ovisno o bojama koje ga okružuju. U ovom slučaju, isto voće izgleda intenzivnije i zrelije kad je obavijeno crvenim linijama mrežice.
Kad je riječ o hrani, ova se vizualna manipulacija koristi kako bi voće i povrće izgledalo svježije i zrelije nego što uistinu jest. Crvena boja naglašava tople tonove poput narančaste i žute, što doprinosi privlačnijem izgledu proizvoda.
Ova se tehnika ne koristi isključivo za naranče – primjenjuje se i na druge svježe proizvode poput limuna, paprika, avokada i luka.
Zato ne vjerujte uvijek svojim osjetilima. Pažljivo čitajte etikete i, kad god je moguće, kupujte voće i povrće na mjeru kako biste izbjegli neželjena iznenađenja.