Nije slučajnost: Znate li zašto su narandže uvijek upakovane u crvene mrežice?

Genijalan trik prodavača/Ilustracija

Genijalan trik prodavača/Ilustracija

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Jeste li se ikada zapitali zašto su pomorandže uvijek u crvenim mrežicama? Dok šetate kroz supermarket, vjerovatno ne razmišljate o tome zašto je voće upakovano na određeni način. Ali jeste li primijetili da su pomorandže gotovo uvijek upakovane u crvene mrežice, dok su limun u žutim, a limete u zelenim?

Nije slučajno, iza toga se krije pametan vizuelni trik koji vam prodaje "sočnost" na prvi pogled.

Optička iluzija koja prodaje voće

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Radi se o fenomenu poznatom kao “konfeti iluzija”, koji objašnjava kako predmeti mogu izgledati drugačije u zavisnosti od boje pozadine ili ambalaže. U ovom slučaju, crvena mrežica čini da pomorandže izgledaju još zrelije, sočnije i narandžastije nego što zapravo jesu. Ljudski mozak tu boju instinktivno povezuje sa svježinom i zrelošću, pa automatski smatramo da su takve pomorandže ukusnije.

Isti trik važi za drugo voće

Zato i drugo voće toplih tonova, poput mandarina i grejpfruta, često viđamo u crvenim ili narandžastim mrežicama. Na isti način, limuni dolaze u žutim, a limete u zelenim mrežicama, kako bi se pojačao utisak njihove prirodne boje.

Ovaj marketinški trik detaljno je proučavao Karl Gegenfurtner, profesor psihologije percepcije s Univerziteta Justus Liebig u Njemačkoj. On tvrdi da trgovci namjerno biraju boju mrežice u skladu s idealnim izgledom ploda kako bi kupac pomislio da su plodovi savršeni, piše Najžena.

Kako da ne budete prevareni izgledom?

Sljedeći put kad kupujete pomorandže, sjetite se ovog trika i zato obavezno:

  • provjerite je li plod mekan ili previše tvrd,
  • pogledajte ima li tamne mrlje ili buđ,
  • obratite pažnju na miris – zrelo voće miriše intenzivnije.

Ovi sitni savjeti mogu vas spasiti razočaranja kad stignete kući i pomoći vam da birate stvarno svježe i kvalitetno voće.