Na današnji dan - 1. maj: Sarajevo dobilo prvi električni tramvaj

Prvi tramvaj/Wikipedia

Prvi električni tramvaj u Sarajevu/Wikipedia

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Sarajevo je 1. maja 1895. godine, uporedo sa električnom rasvjetom, dobilo prvi električni tramvaj.

Električni tramvaj dočekan je sa posebnom radosti od strane Sarajlija, a trasa je išla od Željezničke stanice kod hotela 'Bristol', sve do Latinske ćuprije. 

Vozila koja su korištena proizvela je firma "Simens-Sohukert" i bili su to prvi tramvaji nastali u njenim pogonima.

Prvi električni tramvaj imao je dvoje vrata, a mogao je ukupno primiti 24 putnika. Ovaj tramvaj imao je odvojene vagone za pušače i nepušače, a čak je, u početku, bilo i posebnih vagona za muškarce i žene. Vozači i kondukteri su imali pravila u oblačenju i održavanju higijene, piše Historija.ba.

Sva četiri kola za osobni promet stajala su pred stanicom u Ferhadiji, a pred njima su se okupili zemaljski poglavar Appel, civilni adlatus Nikolić, podmaršal Buvard, generali Haas i Arlow, predstojnici Zemaljske vlade i Gradsko poglavarstvo.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Cijela ova svita je zatim sjela u kola i za 13 minuta odvezla se do gradskog kolodvora "glatko, čisto, nečujno, kao na dlanu".

Povećan broj putnika tražio je značajne izmjene u režimu saobraćaja pa su, umjesto svakih 15 minuta, tramvaji kretali svakih deset minuta s polazne stanice. Pruga je produžena do Vijećnice 1. decembra 1897. godine, a nepunu godinu dana poslije u saobraćaj je puštena još jedna linija koja je išla današnjom Titovom ulicom do Katedrale. Preko Baščaršije 1923. godine šinama su povezane Obala i Titova ulica, a iza Tvornice duhana izgrađena je nova remiza.