Fenomen u Kini: Mladi bez posla plaćaju da sjede u uredu i glume da rade

Mladi u Kini/Printscreen/BBC//
Mladi u Kini/Printscreen/BBC
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U Kini sve više nezaposlenih mladih plaća kompanijama kako bi mogli sjediti u uredu i glumiti da rade. Fenomen se širi dok zemlja prolazi kroz ekonomsko usporavanje, a stopa nezaposlenosti mladih i dalje je iznad 14%. Za neke je to bolja opcija od besposličarenja kod kuće, pa makar morali plaćati da "rade", piše BBC.

Shui Zhou (30) iz grada Dongguana imao je mali ugostiteljski biznis koji je propao prošle godine. U aprilu je počeo plaćati 30 juana dnevno (oko 3,60 eura) kompaniji koja se zove "Pretend To Work Company", odnosno "Kompanija za glumljenje rada".

Ondje se svakodnevno pridružuje petorici drugih "kolega" u potpuno opremljenom uredu s računarima, internetom, sobom za sastanke i čajnom kuhinjom. "Osjećam se sretno, kao da radimo zajedno", kaže Zhou, koji vjeruje da mu ovakvo okruženje pomaže da zadrži disciplinu.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kompanije za "glumljenje rada" sada niču u velikim gradovima poput Šangaja, Shenzhena, Nanjinga, Wuhana i Chengdua. Cijena se kreće od 30 do 50 juana dnevno, a ponekad uključuje i ručak te grickalice. Neki ondje zaista traže posao ili pokreću male projekte, dok drugi jednostavno provode vrijeme, razgovaraju, šale se ili zajedno odlaze na večere.

- Kad neko aktivno traži posao, radi koncentrisano. Kad ne, pričamo, igramo se, zabavljamo. Svi smo se sprijateljili, kaže Zhou, koji na "poslu" ponekad ostaje do 23 sata.

U Šangaju, 23-godišnja Xiaowen Tang iznajmila je radno mjesto na mjesec dana. Diplomirala je prošle godine, ali još nije našla stalan posao. Na njenom fakultetu vrijedi nepisano pravilo da, ako u roku od godinu dana ne dokaže da ima posao ili praksu, neće dobiti diplomu.

Zato je poslala fotografije iz "ureda" fakultetu kao dokaz da je na praksi. U stvarnosti, ondje je pisala online romane za sitnu zaradu.

- Ako već glumiš, glumi do kraja, našalila se Tang.

Vlasnik "Pretend To Work Company" u Dongguanu, 30-godišnji Feiyu (pseudonim), kaže da kupcima zapravo prodaje "dostojanstvo da ne budu beskorisni". I sam je bio nezaposlen nakon što je zbog pandemije morao zatvoriti trgovinu.

Četrdeset posto njegovih "klijenata" čine svježi diplomanti koji trebaju dokaz o praksi za fakultet, dok ostatak uglavnom čine frilenseri, digitalni nomadi i online pisci. Prosječna dob korisnika je oko 30 godina.

Feiyu priznaje da mu posao možda dugoročno neće biti isplativ, ali ga vidi kao društveni eksperiment.

- Ako nekome pomognemo da od lažnog radnog mjesta stvori pravi početak, onda je projekat uspio, kaže.

Shui Zhou sada većinu vremena koristi za usavršavanje vještina u umjetnoj inteligenciji. Primijetio je da sve više kompanija u oglasima traži poznavanje AI alata, pa vjeruje da će mu to pomoći da pronađe pravi posao.