Da li ste znali: Djeca će pojesti znatno više kalorija ako gledaju reklame za brzu hranu

veganski burger, hamburger, vegani, vegansko, veganska hrana/Lefteris Kallergis
ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Djeca će pojesti znatno više kalorija u jednom danu nakon što odgledaju samo pet minuta reklama za brzu hranu, pokazalo je istraživanje u Velikoj Britaniji.

Istraživanje je pokazalo da su mladi ljudi, koji su vidjeli ili čuli reklame za proizvode sa visokim sadržajem zasićenih masti, šećera i soli, konzumirali su prosjeku 130 dodatnih kalorija, što je ekvivalentno dvjema kriškama hljeba, prenio je danas Gardijan.

U studiji je učestvovalo 240 dece uzrasta od sedam do 15 godina iz škola u Mersisajdu, a u dvije odvojene prilike prikazano im je ili im je puštano pet minuta reklama za brzu hranu, a zatim i reklama za nehranjive proizvode.

Nakon toga, ponuđene su im grickalice poput grožđa ili čokoladica, a kasnije i ručak sa nizom slanih, slatkih i zdravih jela.

Autori istraživanja su izračunali da su, nakon reklama, djeca konzumirala 58 kalorija više u grickalicama i pojela 73 kalorije više za ručak nego nakon izlaganja reklamama koje nisu hrana.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Istraživanje, koje će biti predstavljeno na Evropskom kongresu o gojaznosti u Malagi, u Španiji, takođe je otkrilo da je uticaj na unos kalorija bio isti bez obzira da li su se reklame odnosile na određenu hranu ili su bile generičke reklame za brendove brze hrane.

Glavna autorka studije i profesorka marketinga hrane i zdravlja dece na Univerzitetu u Liverpulu Ema Bojland je rekla da je to “prva studija koja pokazuje da oglašavanje samo brendirane hrane utiče na to šta djeca jedu”.

“Takođe smo pokazali da djeca ne samo da jedu više odmah nakon reklame za hranu, već su zapravo jela više i za vrijeme ručka, nekoliko sati nakon što su vidjela reklamu. Hrana koju smo im služili nije bila ista hrana koja je bila prikazana u reklamama i bila je predstavljena bez ikakvih informacija o brendu. Dakle, nije bilo u pitanju to da su bili podstaknuti da kupe određenu hranu ili da odu i konzumiraju brzu hranu, već je to bio samo podsticaj da konzumiraju ono što je bilo dostupno”, rekla je Bojland, prenose agencije.

Službenica za unaprjeđenje zdravlja na britanskom Kraljevskom koledžu za pedijatriju i zdravlje dece Helen Stjuart je ocijenila da je “gojaznost kod dece tvrdoglavo visoka”, i da “pedijatri prepoznaju da je rješavanje ove krize nemoguće bez uvođenja neophodnih mjera kao što su propisi o prehrambenoj industriji”.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja