Bazeni su kotlovi zavisti, opasnosti i požude

/ Pixabay/Pixabay
ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kulminira ubistvom, kroz kupanje golih, podvodna stajanja na rukama, erotsko rivalstvo i mnogo morskih plodova. Ali iskrivljena drama filma “A Bigger Splash”, u kojem glumi Ralph Fiennes, počinje pitanjem poznatim mnogim planerima odmora. Leteći na italijansko ostrvo radi sudbonosnog susreta sa bivšim, lik gospodina Fiennesa dovodi svoju lukavu kćerku (Dakota Johnson). Ona ima pitanje: “Ima li bazena?”

Posebno za stanovnike kišnih mjesta poput Britanije, ljetni odmori i bazeni su nerazdvojni. Bazen je hladna utjeha na vruć dan, ukusna lijenost u užurbanom svijetu. Možda ćete se uskoro naći u jednom (ili sada). Ali umočite prst u izmišljene bazene, i ovo jednostavno zadovoljstvo izgleda komplikovanije. Bazen može biti oaza, pozorište, ogledalo ili grobnica. To je kotao suprotnosti: uspjeha i nazadovanja, života i smrti, nevinosti i požude, prenosi The Economist.

Bazen znači da ste stigli. Uzbuđena djeca se svlače i skaču u plavetnilo dok se roditelji bore s prtljagom. Ali to takođe označava dolazak u društvenom smislu. U vizualnom jeziku filmova o pljačkama, na primjer, izležavanje pored bazena znak je da je mafijaš pobjegao. Sjetite se masnog lopova kojeg glumi Ray Winstone u filmu “Seksi zvijer” ili lopova u bijegu u televizijskoj seriji “Zlato”.

Suprotno tome, tuđi bazeni mogu mjeriti vaša razočaranja. Kada John Cheever predstavi svog protagonista u filmu “Plivač”, vrhunskoj kratkoj priči zasnovanoj na bazenu, jedna mu ruka visi u vodi, a druga drži čašu džina. Iz hira odlučuje plivati do svoje kuće u predgrađu preko bazena svojih susjeda u dvorištu; njegov smanjeni status postaje maglovito vidljiv na njegovoj odiseji, viđen kroz njegovu samoobmanu kao da je na dnu ponora.

Likovi su gurnuti zajedno u bazenu, kao na balu u romanu Jane Austen, samo s daškom opasnosti i gotovo bez odjeće. Pristojnost zahtijeva da se pretvarate da ne primjećujete otkriveno tijelo – ali svi to primjećuju. U serijama poput “Bijelog lotosa”, bazen je arena za buđenje i flertovanje; za muške gledaoce određene dobi, scena pored bazena u “Brzim vremenima u Ridgemont High” bila je buđenje. Bahanalija na bazenu je glavna tema tinejdžerskih filmova.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ipak, bazen je također i blještavi portal ka čistijim radostima djetinjstva i atrakcija za pravu djecu, uključujući i djecu drugih ljudi. Poput pojilišta u džungli, spaja strance i generacije, ponekad neuredno, dok se strastveni plivači sudaraju s djecom koja igraju Marca Pola. Na dječjoj zabavi u “Rushmoreu”, lik Billa Murraya u raspadanju baca loptice za golf u vodu, a zatim topovske kugle s cigaretom među usnama.

Bazen je idila glamura i mogućnosti, kao na slici Davida Hockneyja, također nazvanoj “Veći pljusak”, po kojoj je film i dobio ime. Međutim, ako pažljivo pogledate, možda ćete uočiti prljavi film kreme za sunčanje na površini ili mrtve insekte koji se skupljaju u filterima. Kontaminacija u bazenima je vjesnik problema. U “Plivačima”, istinitoj priči o sirijskim sestrama, strani predmet je bomba. U “Sopranovima” to je porodica pataka.

U “Sunset Boulevardu”, to je leš. “Jadničak”, kaže mrtvac o sebi u posthumnom glasu, “oduvijek je želio bazen.” Tijelo u bazenu često je bilo metafora za utapanje američkih snova. U “Velikom Gatsbyju”, ubijeni Gatsby završava plutajući na zračnom madracu u mramornom bazenu koji nije koristio cijelo ljeto, vučen lišćem i duhovima. Neki izmišljeni bazeni su ponovna rođenja; drugi bazeni su klizava mjesta zločina ili vlažni grobovi.

U konačnici, svi rone sami. Ovog ljeta vaš bazen može imati beskonačni rub i bar u bazenu, ili pogled na ispucali asfalt i problem s osama. Možda ste egzibicionista na skakaonici ili stalni posjetilac stepenica. U svakom slučaju, dođe trenutak kada vam hladnoća prvi put bocka kožu, a hlor peče oči. Na trenutak ste vi – i samo vi – ispod enigmatične prskalice na Hockneyjevoj slici.

Među bazenima na ekranu, onaj u filmu “Diplomirani” najbolje prenosi istinu da, uprkos svoj svojoj druželjubivosti, mogu biti i okeani usamljenosti. Boreći se s odraslom dobi i preljubom, Dustin Hoffmanov ingénu (na slici) kruži u krugu svojih roditelja nalik ajkulama dok se opušta u njihovom bazenu, bježeći od njihovog uznemiravanja samo kada potone u svojoj ronilačkoj opremi. Međutim, iznad vode ili ispod nje, nema utočišta od njegovih misli – niti, nažalost, od vaših. U krilu ili na kolicima, ako dovoljno dugo plutate u bazenu, ono što on odražava jeste vi sami.