Uplela se država: Xbox želi da poveća cijenu Game Passa, Federalna trgovinska komisija im brani

xbox konzola PCMag/
Pretplata za Game Pass za konzole od 10,99 dolara više nije dostupna za nove pretplatnike od 10. jula
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prošle sedmice, Xbox je najavio uvođenje novih nivoa Game Pass usluge i povećanje cijena pretplate za postojeće članove od 12. septembra. Federalna trgovinska komisija (FTC) izrazila je nezadovoljstvo ovim promjenama u podnesku jučer Sudu za žalbe Sjedinjenih Američkih Država za Deveti okrug.

U slučaju da ste propustili, Microsoft je otkrio novi nivo nazvan Xbox Game Pass Standard, mjesečnu pretplatu od 15 dolara za nove članove koja isključuje igre dostupne od prvog dana, EA Play, PC Game Pass i cloud gaming. Xbox Game Pass Ultimate, koji uključuje te pogodnosti, imat će povećanje mjesečne cijene sa 17 na 20 dolara. Xbox Game Pass Core, koji nudi samo online igranje i manju biblioteku igara, povećava godišnju pretplatu sa 60 na 75 dolara (mjesečna pretplata od 10 dolara ostaje nepromijenjena). PC Game Pass se povećava sa 10 dolara mjesečno na 12 dolara.

Dodatno, pretplata za Game Pass za konzole od 10,99 dolara više nije dostupna za nove pretplatnike od 10. jula. Ako postojeći pretplatnici ne obnove svoju članarinu, trajno će biti isključeni iz ovog nivoa i morat će se pretplatiti na drugi, skuplji nivo.

U podnesku, FTC kritikuje Microsoftovo ukidanje Game Pass za konzole, navodeći da korisnici moraju platiti znatno povećanje cijene (81%) kako bi prešli na Game Pass Ultimate. Oni koji to ne žele moraju se zadovoljiti Game Pass Standard, koji FTC opisuje kao "degradirani proizvod" jer isključuje igre dostupne od prvog dana.

„[Game Pass Standard] košta 36% više od Console Game Pass-a, i uskraćuje igre dostupne od prvog dana,“ navodi FTC u podnesku. „Degradacija proizvoda—uklanjanje najvrijednijih igara iz Microsoftove nove usluge—u kombinaciji s povećanjem cijena za postojeće korisnike, upravo je vrsta štete za potrošače od spajanja na koju je FTC upozoravao.“

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

FTC je bio glavni protivnik Microsoftove akvizicije Activision Blizzarda i vidi ovaj potez kao dokaz svojih zabrinutosti oko kupovine, navodeći:

„Microsoftovo povećanje cijena i degradacija proizvoda—u kombinaciji sa smanjenjem ulaganja u izlaz i kvalitet proizvoda putem otpuštanja zaposlenih[…]—su obilježja firme koja koristi tržišnu moć nakon spajanja.“

FTC dalje navodi da su povećanja cijena "nekonzistentna" sa slučajem koji je Microsoft iznio tokom suđenja FTC-u za Xbox prošle godine. Navodi: „Microsoft je obećao da će 'akvizicija koristiti potrošačima tako što će [CoD] biti dostupan na Microsoftovom Game Pass-u na dan kada bude objavljen na konzoli (bez povećanja cijene usluge zbog akvizicije).' Microsoftove post-akvizicijske akcije tako potvrđuju kongresni dizajn preliminarnog zaustavljanja spajanja kako bi se u potpunosti procijenili njihovi vjerovatni konkurentski efekti i sudske skepticizme prema obećanjima koja su nekonzistentna sa ekonomskim poticajima firme.“

Ovaj posljednji dio odnosi se na Call of Duty: Black Ops 6 (prvi novi naslov objavljen nakon akvizicije) koji će biti lansiran 25. oktobra na Game Pass Ultimate, otprilike mjesec dana nakon povećanja cijene pretplate za ovaj nivo.