Rise of the Ronin - akcioni RPG za ljubitelje japanske historije

Rise of the Ronin/Printscreen

Rise of the Ronin/Printscreen

Printscreen/
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

I upravo sam uz taj naslov proveo najviše vremena umjesto da gledam Shoguna, što je u neku ruku ironično, obzirom da mi Rise of the Ronin daje priliku da uživam u vlastitoj historijskoj avanturi u Zemlji izlazećeg Sunca. Sa tim da je ovaj put, za razliku od bezbroj drugih djela koja se bave japanskom historijom, u pitanju nešto kasniji vremenski period - preciznije rečenoo, sredina 19. stoljeća - tokom kojeg je Japan otvorio granice Zapadnjacima, što je pak rezultovalo sa nešto drugačijim konfliktima i pričama nego sam navikao u sličnim igrama.

Uzmimo za primjer Yokohamu, grad koji ovdje izgleda potpuno drugačije nego biste očekivali, sa mješavinom klasične japanske arhitekture i građevina koje bi vas mogle podsjetiti više na viktorijanski London ili recimo rane američke gradove, nego na bilo šta azijatsko. Ili, ako hoćete drugi primjer, tu su različite frakcije kojima se možete pridružiti tokom igre, od kojih se neke zalažu za očuvanje vlasti Shoguna, ne dopuštajući strancima da se upliću u japanski život i politiku, dok su neke druge otvorenije za saradnju sa Zapadnjacima - ali i za ideju korištenja njihovog vatrenog oružja.

A kada već spominjem dotično, vrijedi se podsjetiti kako smo ga imali priliku koristiti u drugim Team Ninja igrama  - štaviše, puške u Rise of the Roninu funkcionišu isto onako kako su funkcionisale u prva dva Nioha. Sa druge strane, mnogi drugi aspekti igre su znatno drugačiji u odnosu na prethodne naslove ovog japanskog tima, iako se i dalje odlično uklapaju u veću cjelinu.

Prije svega, tu je open world mapa koju možete slobodno istraživati između misija, a igra će vas definivno poticati da zavirite u svaki njen mogući kutak u potrazi za sporednim questovima i aktivnostima - koje će pak varirati od izazova u korištenju luka i strijele, pa do pronalaska različitih mačaka koje je moguće pomaziti. A onda je tu i nekoliko različitih načina kretanja kroz svijet, uključujući grappling hook za brzo penjanje na krovove, konja za brzi prelazak horizontalnih površina, te glider sa kojim se možete brzo i elegantno spustiti sa visokih pozicija.

I što je najbolje od svega, sve navedene metode kretanja možete koristiti i prilikom borbe ili šunjanja, bilo da želite iskoristiti grappling hook kako biste se u sekundi protivniku unijeli u facu, bilo da se planirate vinuti sa kakve litice ka obližnjem neprijateljskom kampu, gdje ćete iz zraka zaskočiti jednog protivnika i potom eliminisati i par njegovih kolega koji se, šokirani, zateknu u blizini.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Sve to, kombinovano sa tradicionalno dobrom Team Ninja borbom, ali i bogatom ponudom različitih oružja, rezultuje igrom koju je užitak igrati, iako ne donosi ništa što već nismo vidjeli u drugim naslovima. Ali, ako mene pitate, nema se puno smisla fokusirati na nedostatak inovacija ili recimo grafičke imperfekcije i poneku krutu animaciju, kada umjesto toga možete uživati u solidnoj borbi i istraživanju svijeta. A da i ne spominjem neke druge RPG elemente koji obogaćuju igru, poput različitih opcija u dijalozima koji će utjecati na priču (zajedno sa posebnim vještinama kao što su laganje ili prijetnje sagovornicima), ili npr. saboraca koje možete regrutovati i potom sa sobom povesti na misije, učeći od njih nove stilove borbe...

I tako bih mogao u nedogled, ali poenta bi u svakom slučaju ostala ista - uprkos činjenici da nije na nivou jednog Sekira po pitanju borbe, niti je ispoliran kao Ghost of Tsushima, Rise of the Ronin je i više nego dobra igra u kojoj ćemo se boriti i razgovarati sa kojekakvim likovima, te istraživati verziju Japana kakvu rijetko viđamo na našim ekranima.

Razvojni tim: Team Ninja / Platforme: PlayStation 5

Za više tekstova o igrama i recenzija najnovijih naslova, posjetite Strange Roads na: https://medium.com/strange-roads