Nova pravila uskoro stupaju na snagu: Meta počinje da prati vaša dopisivanja

Meta logo/
ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kompanija Meta uskoro će koristiti ono što korisnici govore njenom vještačkom inteligentnom četbotu kako bi im prikazivala još personalizovanije oglase. Promjene će zvanično stupiti na snagu 16. decembra, a korisnici će o njima biti obavješteni već naredne nedjelje.

 

 

Meta već koristi podatke o objavama, lajkovima i vezama korisnika na svojim platformama kao što su Fejsbuk i Instagram da bi prikazivala ciljane reklame. Sada će toj listi dodati i informacije iz razgovora sa Meta AI. Na primjer, ako neko priča o planiranju putovanja, kupovini opreme za planinarenje ili rješavanju nekog problema, ti podaci mogu uticati na oglase koje će videti.

Kompanija navodi da će ovi podaci pomoći i u određivanju sadržaja koji korisnici vide. Ako neko razgovara sa četbotom o planinarenju, Meta će mu prikazivati više objava i reklama povezanih s tom temom. Ipak, promjene otvaraju pitanje privatnosti, posebno kod razgovora o ličnim stvarima poput odnosa ili zdravlja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

“Kao i kod drugih personalizovanih usluga, oglase i sadržaj prilagođavamo na osnovu aktivnosti korisnika, tako da njihovo iskustvo postaje relevantnije”, navodi Meta u zvaničnom blogu.

Meta AI trenutno ima oko milijardu mjesečnih korisnika i dostupan je putem Fejsbuka, Instagrama, Vacapa i posebne aplikacije. Samo u posljednjem kvartalu, Meta je ostvarila 46,5 milijardi dolara prihoda od reklama, što je rast od preko 21 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Korisnici će i dalje moći da podešavaju svoje ad opcije i biraju teme koje žele ili ne žele da im se prikazuju. Meta ističe da neće koristiti razgovore o religiji, politici, seksualnoj orijentaciji, zdravlju ili sličnim osjetljivim temama za ciljano oglašavanje.

Nakon ranijih kritika zbog slučajeva kada su privatni razgovori korisnika sa AI-jem postali javni, Meta je uvela upozorenja i novi fid nazvan Vibes, koji prikazuje beskonačan niz AI-generisanih video sadržaja.