Milioni Googleovih linkova uskoro više neće postojati

Broj servisa koje je Google odlučio ugasiti sve više podsjeća na "digitalni masakr".
Iako kompanija iz Mountain Viewa briljira u lansiranju novih proizvoda, njen odnos prema dugoročnoj podršci je, blago rečeno, upitan i to bi trebalo zabrinuti svakoga ko na njihove alate ozbiljno računa.
Najnovija žrtva te filozofije je Goo.gl, nekada popularan servis za skraćivanje linkova. Google je još 2018. prestao s aktivnim razvojem ove usluge i korisnicima sugerisao prelazak na Firebase Dynamic Links (FDL), koji je također kasnije tiho gurnut pod tepih. Ipak, stari goo.gl linkovi nastavili su funkcionirati — sve do sada, navodi Bajtbox.
Kako je potvrđeno u službenoj objavi iz 2024. godine, svi goo.gl linkovi prestat će raditi 25. augusta 2025. godine. Umjesto očekivanog preusmjeravanja, korisnike će dočekati standardna 404 greška. Google tvrdi da preko 99 posto tih linkova više nema nikakav promet, a u objašnjenju se poziva na promjene u načinu na koji ljudi danas pristupaju internetu — sve više kroz aplikacije, a sve manje kroz klasične URL-ove.
Od najave, svaki klik na goo.gl link prikazivao je upozorenje o nadolazećem gašenju. No i taj info-baner uskoro nestaje, jer je vrijeme da se još jedan Googleov servis priključi sve većem groblju ugašenih proizvoda — uz Stadiju, Inbox, Google+, i mnoge druge.
Zanimljivo, konkurenti poput TinyURL-a i dalje bez problema dnevno skraćuju milione linkova i ne pokazuju znakove posustajanja. Štaviše, u doba kad platforme poput Facebooka, YouTubea i drugih generišu URL-ove pretrpane parametrima i praćenjem, skraćene veze postaju neophodan alat — bilo za dijeljenje putem poruka, QR kodova ili integraciju na vlastitim web stranicama.
Gašenje Goo.gl-a još je jedan podsjetnik na to koliko je Googleova strategija razvoja proizvoda nepredvidiva. Kompanija poznata po sloganu “don’t be evil” već decenijama ima naviku promovisati vlastite alate, nagovarati korisnike na njihovu implementaciju — a zatim ih jednostavno ukinuti.
I dok trenutno snažno gura vlastite AI alate, uključujući Gemini, mnogi se s razlogom pitaju koliko će dugo i to trajati. Jer ako sudimo po prošlim iskustvima, ni AI možda neće biti pošteđen. Neko bi se mogao i kladiti — recimo, svojom starom Google+ stranicom.