Meta zaradila 16 milijardi dolara od oglasa sa prevarama

Meta logo/
ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kompanija Meta zaradila je u 2024. godini oko 16 milijardi eura od prikazivanja reklama koje su povezana sa prevarama i prodajom zabranjene robe, objavila je agencija Reuters.

U pitanju je deset posto godišnjeg prihoda Mete, koja između ostalog posjeduje društsvene mreže Facebook, Instagram i WhatsApp.

Prema pisanju Reutersa, kompanija nije uspjela da identifikuje i zaustavi “lavinu reklama” koje su izložile milijarde korisnika “šemama prevare elektronske trgovine i investicija, ilegalnim online kazinima i prodaji zabranjenih medicinskih proizvoda”.

Dokument iz 2024. godine ukazuje da je Meta korisnicima u prosjeku svakodnevno prikazivala procijenjenih 15 milijardi prevarnih reklama “većeg rizika”.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

U drugom internom dokumentu iz kraja 2024. godine navodno se navodi da kompanija svake godine zarađuje oko sedam milijardi dolara godišnjeg prihoda od takvih reklama.

Drugi dokumenti sugerišu da je Meta sporo preduzimala mjere čak i nakon što je postala svjesna prevaranata. Neki veliki potrošači – interno poznati kao “Računi visoke vrijednosti” – uspjeli su da akumuliraju više od 500 opomena, a da ne budu zatvoreni, navodno su pokazali dokumenti.

Reuters je također otkrio da su korisnici koji su kliknuli na oglase imali veću vjerovatnoću da vide dodatne zbog Metinog sistema za personalizaciju oglasa, koji pokušava da isporučuje oglase na osnovu interesovanja korisnika.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja