Bespilotni leteći taksi

leteci taksi/
Trebao bi poletjeti do 2030.
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nekada zamišljeni koncept sada postaje stvarnost, a ostvarit će ga kompanija Boeing. Riječ je o bespilotnom letećem taksiju, koji bi do 2030. trebao prevoziti putnike.

Zapravo, letjelicu je razvila Boeingova podružnica Wisk Aero, a trebala bi pomoći u rješavanju saobraćajnih gužvi u SAD-u do 2030.

Dozvole

Brian Yutko, direktor kompanije Wisk Aero, istakao je da kompanija očekuje da njen bespilotni leteći taksi počne prevoziti putnike kasnije u ovom desetljeću, a s američkim regulatorom sarađuje na dobijanju dozvola.

- Trenutno testiramo i proizvodimo elemente ove letjelice, koja bi trebala poletjeti do kraja godine, rekao je Yutko.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

On je otkrio nekoliko informacija o planovima za leteće taksije tokom Farnborough Airshowa, koji se održava u Velikoj Britaniji.

Uprkos njegovom optimizmu, jasno je da se industrija letećih taksija suočava s tehnološkim poteškoćama, uključujući razvoj snažnijih baterija, kako bi kompanije mogle obaviti nekoliko letova s jednim punjenjem baterije.

Također, potrebno je uvjeriti regulatora i javnost da je letjelica sigurna, što je još izazovnije u slučaju autonomnih letjelica.

Wisk trenutno radi na šestoj generaciji letjelice, koja omogućava transport do četiri putnika, kao i dodatnog prtljaga.

Najsofisticiraniji leteći taksi na svijetu, Generation 6, kombinuje jedan od najsigurnijih sistema za transport putnika u komercijalnoj avijaciji s vodećom autonomnom tehnologijom i softverom. Dizajn letjelice je generalno pojednostavljen, a ljudi imaju zadatak nadgledanja svakog putovanja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Letjelica s jednim punjenjem može preći 144 kilometra, njena brzina krstarenja iznosi 222 km/h na visinama između 762 i 1.220 metara.

S rasponom krila od 15 metara, letjelica ima 12 propelera koji se rašire prilikom polijetanja s tim da se prednji red nagne za pogon tokom horizontalnog leta.

Kabine

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Stražnji propeleri se isključuju i zaključavaju tokom krstarenja zbog smanjenja otpora, dok su prednji prelazni propeleri veći nego ranije i imaju pet lopatica.

Krila i grane su podignuti iznad putničke kabine u svrhu veće sigurnosti i smanjenja buke.

Letjelica je dizajnirana da leti autonomno koristeći softver za donošenje odluka zasnovanih na logici i procedurama, paketu senzora i mogućnosti izbjegavanja prepreka.

Osim u SAD-u, Boeing planira ući i na azijska tržišta do kraja desetljeća.