Američko ministarstvo pravde želi da Google proda marketinški odjel

Američko Ministarstvo pravde predložilo je da Alphabetov Google proda svoje AdX tržište za oglašavanje i server za oglase DFP, pokazao je sudski dokument u ponedjeljak, nakon što je savezni sudija utvrdio da je kompanija ilegalno dominirala na dva tržišta tehnologije za online oglašavanje.
Sudija je u petak odredio datum suđenja za septembar, nakon saslušanja Googlea i Ministarstva pravde o potencijalnim pravnim lijekovima za dominaciju kompanije u alatima za oglašavanje koje koriste online izdavači.
Ministarstvo pravde je saopćilo da su predloženi pravni lijekovi, uključujući prodaju dijelova poslovanja, neophodni kako bi se okončali Googleovi monopoli i vratila konkurencija na tržištima razmjene oglasa i servera za oglase izdavača.
Iz Googlea su poručili da su podržali mjere poput omogućavanja ponuda u stvarnom vremenu konkurentima, ali da tužioci nemaju zakonsko osnova da traže prisilnu prodaju dijelova njihovog poslovanja.
“Dodatni prijedlozi Ministarstva pravde da se prisili prodaja naših alata za oglašavanje daleko premašuju nalaze Suda, nemaju zakonski osnov i naštetili bi izdavačima i oglašivačima”, izjavila je Lee-Anne Mulholland, potpredsjednica Googlea za regulatorne poslove, u izjavi za Reuters.
AdX, ili Ad Exchange, je tržište na kojem izdavači mogu učiniti svoj neprodati oglasni prostor dostupnim oglašivačima za kupovinu u stvarnom vremenu. Serveri za oglase izdavača su platforme koje web stranice koriste za pohranu i upravljanje svojim digitalnim inventarom oglasa. Zajedno sa razmjenama oglasa, ova tehnologija omogućava novinskim izdavačima i drugim online pružaocima sadržaja da zarade novac prodajom oglasa.
Prošle godine, Google je napravio značajan korak ka okončanju istrage Europske unije o antimonopolskom poslovanju ponudom da proda AdX, ali su europski izdavači odbili taj prijedlog kao nedovoljan.