Skandalozno: EBU otkrila kako je Izrael "kupovao" glasove na Euroviziji

Screenshot/ Youtube/

Screenshot/ Youtube

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prema izvještaju koji je prenio španski javni servis RTVE, član mreže EBU, Izrael je uoči finalne večeri Evrovizije u Bazelu putem Google oglasa i YouTube kampanje pozivao publiku širom svijeta da glasa za svoju predstavnicu Juval Rafael. Kampanju je vodila vladina agencija zadužena za oglašavanje i komunikaciju s državnim institucijama i firmama.

Rafael je na kraju zauzela drugo mjesto s impresivnih 297 bodova publike – više od bilo kog drugog takmičara – dok je po glasovima žirija bila tek 14. Ova nesrazmjera izazvala je sumnje, koje je naknadno potvrdila i interna istraga EBU.

U kampanji, koja se intenzivirala od 6. do 16. maja, otvoren je i YouTube kanal s čak 89 video-snimaka, koji su prikazivani u 35 zemalja i prikupili preko 8,3 miliona pregleda. Rafael se u snimcima obraćala na više jezika, pozivajući gledaoce da joj daju glasove i objašnjavajući pravila glasanja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Posebnu pažnju izazvalo je 16 videa objavljenih 6. maja, namijenjenih isključivo zemljama koje su se sa Izraelom takmičile istog polufinalnog dana, među kojima su Jermenija, Češka, Srbija, Crna Gora, Danska, Finska, Grčka i Luksemburg.

Otkriće je izazvalo burne reakcije u javnosti i otvorilo pitanje granica prihvatljivog ponašanja država koje učestvuju u takmičenju u kojem bi glasanje publike trebalo biti nepristrasno i ravnopravno. RTVE navodi da se EBU još nije zvanično oglasio po pitanju eventualnih sankcija.