Ovo su trikovi koji koriste mnogi restorani da bi 'prevarili' goste: Jeste li i vi nasjeli?

Restoran, konobar, naručivanje hrane/Freepik

Kad vas konobar pita želite li točeno ili flaširano pivo - to nije slučajno/Freepik

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nema goreg osjećaja od onog kad izađete iz restorana s punim stomakom - ali praznim novčanikom - i shvatite da ste, na neki način, nasjeli na trik. Iako to može zvučati pretjerano, istina je da mnogi restorani koriste psihološke taktike kako bi vas podstakli da potrošite više nego što ste planirali.

Ako ste inače odlučni, ali vas svaki put zbuni jelovnik - niste jedini.

Psihologija kaže da većina ljudi odluči šta će naručiti za manje od 90 sekundi, tvrdi Fred Harrington, direktor „Proxy Couponsa“, za Yahoo! Life. Restorani to vrlo dobro znaju, pa jelovnike dizajniraju tako da vam “pomognu” da brzo donesete odluku – ali ne nužno u svoju korist.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Možda ste primijetili da mnogi restorani, posebno oni skuplji, uopće ne prikazuju cijene – ili ih sakrivaju na neuobičajenim mjestima. Cilj je jednostavan: da vas više zanima jelo, a ne koliko košta.

„Restorani naziv jela stavljaju u prvi plan, a cijenu u drugi – kako u dizajnu, tako i u vašoj svijesti“.

Možda ste prvo primijetili jelo s daleko višom cijenom od ostalih? To nije slučajno – to se zove „usidravanje“. Postavljanjem izuzetno skupog jela, sve ostalo na meniju djeluje pristupačnije u poređenju. I da – ovaj trik zaista djeluje.

Ako vam neko jelo zvuči posebno primamljivo – i to je namjerno.

Prema Harringtonu:

„Što je naziv jela slikovitiji, ljudi ga više cijene – bez obzira na stvarni kvalitet hrane“. Restorani često koriste nostalgične i emotivne izraze kako bi vam bilo teže da im odolite – poput „Bakina domaća pita od jabuka“, iako ta pita možda već mjesecima stoji u zamrzivaču, prenosi Citymagazine

Tegla za bakšiš koja vas “navodi”

Na kasi vas dočeka tegla s novcem? Možda mislite da je to rezultat velikodušnosti prethodnih gostiju, ali u stvarnosti – osoblje često unaprijed ubaci novac kako bi vas suptilno podstaklo da i vi ostavite nešto.

A kad vas konobar pita želite li točeno ili flaširano pivo – to također nije slučajno. Obično se očekuje da izaberete skuplju opciju jer zvuči kao da sami birate, a ne kao da vam se nešto prodaje.

Restoran, konobar, naručivanje hrane/Freepik

Birajte ono što vam zaista prija/Freepik

Još jedan detalj koji vam možda promakne – muzika. Restorani puštaju sporiju muziku kada žele da ostanete duže, a bržu kad žele da se gosti brže smjenjuju. Ritam večeri utiče na vaše raspoloženje – ali i na vaš račun.

Zato, sljedeći put kad sjednete u restoran, sjetite se: niste samo gost, već i učesnik pažljivo osmišljene strategije. Birajte ono što vam zaista prija – a ne ono što vam se suptilno nameće.