Top deset parfema koji ostaju nezaboravni, bez obzira na godine

Vrijeme im ne može ništa/Pexels
Niche parfemi danas su zvijezde parfumerija - eksperimentalni, drugačiji, ponekad zbunjujući, često očaravajući.
Ali ako ste ikad ukrale par špriceva maminog Opiuma, šetale s Light Blue kao mirisnim potpisom ljeta ili ljubomorno čuvale posljednje kapi Coco Mademoisellea, znate da neki parfemi nisu samo mirisi – oni su dio identiteta.
Ovo je popis od 10 parfema koje nismo zaboravile.
Jer su mirisali na prvo ljeto bez roditelja.
Jer su dolazili u jednostavnim bočicama, ali s ogromnim karakterom.
Vrijeme je da ih se prisjetimo – s poštovanjem koje zaslužuju.
1. Chanel Chance Eau de Toilette (2003.)
Za Chanel, ovo je bio parfem koji je unio mladenačku energiju u njihovu klasičnu estetiku. Chance (EDT) kombinira rozi biber, pačuli i cvijet irisa u dinamičnijoj, svježoj formuli koja se okreće prema nepredvidivosti – kako joj i samo ime kaže.
Kreirao ga je Jacques Polge, a parfem je postao toliko popularan da su kasnije nastale i njegove blaže ili cvjetnije varijante: Eau Fraîche (2007.), Eau Tendre (2010.), Eau Vive (2015.) te Eau Splendide (2025.) svaka s vlastitom publikom, ali istim DNK-om.
2. Dolce & Gabbana Light Blue (2001.)
Miris ljeta u bočici – doslovno. Light Blue je spoj sicilijanskog limuna, zelene jabuke i suhog cedra, koji donosi osjećaj svježine i lakoće, ali s ozbiljnim trajanjem. Kreirao ga je Olivier Cresp, a postao je jedan od najprodavanijih ljetnih parfema svih vremena.
3. Mugler Alien (2005.)
U doba kada su parfemi išli na sigurno, Alien je bio šok – ali u najboljem smislu. Kombinira jasmin sambac, bijeli amber i drvene note u ultra-prepoznatljivom stilu.
Kreirali su ga Dominique Ropion, Laurent Bruyère i Olivier Polge, a njegova ljubičasta “svemirska” bočica postala je kultni objekt.
4. Gucci Rush (1999.)
Crvena videokaseta, jak trag, bijela gardenija, vanilija, pačuli – Rush je instant prepoznatljiv. Bio je parfem za noćne izlaske, cigarete na stubištu kluba i Y2K modu. Kreirao ga je Michel Almairac, a miris je postao simbol jedne klupske ere.
5. Narciso Rodriguez for Her – Eau de Parfum (2006.)
Parfem koji je redefinirao pojam intimnog mirisa. Kombinira mošus, ružu i breskvu u balansu koji djeluje tiho, ali nezaboravno. Kreirali su ga Francis Kurkdjian i Christine Nagel, danas glavni kreatori u Dioru i Hermèsu – i to se osjeti.
6. Calvin Klein CK One (1994.)
Prvi uniseks parfem koji je doživio globalni mainstream uspjeh. Lagane citrusne note i čisti mošus činili su ga svakodnevnim izborom miliona, bez rodnih podjela.
Lansiran je uz kultnu kampanju s Kate Moss i Markom Wahlbergom.
7. Guerlain Shalimar (1925.)
Prvi pravi orijentalni parfem u historiji. Vanilija, bergamot, tamjan i puderaste note tvore miris koji i danas izaziva divljenje. Kreirao ga je Jacques Guerlain, a inspirisan je ljubavnom pričom iza Taj Mahala. I danas se proizvodi u gotovo identičnom obliku, piše Zadovoljna.
8. Dior J’adore (1999.)
Cvjetna elegancija u zlatnoj bočici. Ylang-ylang, jasmin, ruža – sve u savršenoj ravnoteži, bez pretjerivanja. Kreirala ga je Calice Becker, a svjetski uspjeh učvrstile su legendarne reklame s Charlize Theron.
9. Yves Saint Laurent Opium (1977.)
Opium je bio šokantno ime, ali miris je bio još moćniji – raskošno začinski i senzualan. Kreirali su ga Jean Amic i Jean-Louis Sieuzac, a parfem je godinama bio simbol večernjeg luksuza i dekadencije.
10. Guy Laroche Fidji (1966.)
Inspirisan egzotičnim otocima, ali izrađen klasično. Zelene i cvjetne note s aldehidnim početkom čine Fidji parfemom koji miriše na čistoću, ali ne i jednostavnost. Kreirala ga je Joséphine Catapano, jedna od rijetkih žena parfumerki u svoje vrijeme.