Parfem, toaletna ili kolonjska voda: Evo koja je razlika i šta se najviše isplati

Parfemi su poput mode/Freepik

Parfemi su poput mode/FreePik

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Mnogi ljubitelji parfema pokušavaju razumjeti jednu dilemu: koja je razlika između eau de parfum i eau de toilette? Pitanje je sasvim opravdano, naročito kada se u priču uključi i oznaka eau de cologne.

Kako bi razjasnio sve nedoumice, magazin Elle razgovarao je s Pati Sanak, stručnjakinjom za aromahologiju iz kuće 100BON. Odgovor, kako ona ističe, zavisi od više faktora.

Koncentracija mirisa kao prvi kriterij

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nazivi koje vidimo na bočicama označavaju nivo mirisnih ulja u alkoholu. Parfemi imaju koncentraciju veću od dvadeset posto, eau de parfum oko petnaest posto, dok eau de toilette uglavnom sadrži oko deset posto. Eau de cologne najčešće ne prelazi pet posto.

Parfem, poznat i kao ekstrakt, najkoncentrovaniji je i ujedno najrjeđi. Nanosi se u malim količinama na tačno određene tačke pulsa. Eau de parfum je najpopularniji savremeni format jer pruža stabilnu i dugotrajnu aromu. Eau de toilette je lakši i svježiji, pa je pogodan za svakodnevnu upotrebu i češće obnavljanje. Eau de cologne donosi trenutno osvježenje i ima najblaži intenzitet.

Koncentracija nije jedini faktor

Pati Sanak naglašava da su se nepisana pravila vremenom mijenjala. Današnji parfimeri prate smjernice brendova koji zahtijevaju sve dužu postojanost i izraženiji mirisni trag. Zbog toga koncentracije variraju u skladu s kreativnim zahtjevima i ciljem proizvoda.

Tržište također oblikuje mirise. Parfem može imati vrlo visoku koncentraciju, a ipak nositi naziv eau de toilette, iz određenih komercijalnih razloga.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Budžet i savremene navike kupaca

Budžet ima presudnu ulogu u izboru sirovina i njihovih količina. Luksuznije verzije sadrže dragocjene esencije, dok pristupačnije nude sličan doživljaj uz drugačiji sastav.

Promijenile su se i navike kupaca. Nekada se koristio jedan miris tokom cijelog života, dok danas većina ljudi ima više bočica koje mijenja u zavisnosti od prilike, raspoloženja ili stila odijevanja. Zbog toga parfimeri nude veliku raznolikost kako bi odgovorili na želju za eksperimentisanjem.