Modni povratak godine: Mikro-šiške ponovno hit, ravne pale u zaborav

Lagane, razigrane i pružaju više prostora za izražavanje individualnosti/Pinterest
Kratke šiške (poznate i kao mikro-šiške ili baby bangs) doživjele su veliki povratak na modnu scenu i trenutno su jedan od najpoželjnijih trendova u svijetu frizura. Ovaj hrabri, edgy stil odlikuju izuzetno kratke šiške koje otkrivaju čelo, često oblikovane tako da daju dramatičan i upečatljiv okvir licu.
Za razliku od prethodnih sezona, kada su u fokusu bile tzv. “šlem šiške” – ravne, guste šiške koje prekrivaju čelo gotovo do obrva i daju utisak "punog rama" oko lica – mikro-šiške su lagane, razigrane i pružaju više prostora za izražavanje individualnosti. Upravo taj pomak svedenog, ozbiljnog stila ka eksperimentalnijem i hrabrijem izrazu simbolizuje širu promjenu u trendovima.
Ko nosi kratke šiške?
Iako su kratke šiške često povezivane s feminističkim pokretima i individualkama koje žele da naglase svoju nezavisnost i snagu, važno je naglasiti da ovaj stil nema jednoznačnu poruku niti pripada isključivo jednoj grupi. Kratke šiške nose žene (ali i muškarci) koji žele da se izdvoje iz mase, koje vole umjetnički izražaj, ili koje jednostavno uživaju u eksperimentisanju sa stilom.
Šiške su komunikacija same po sebi – one su alat samopouzdanja i kreativnosti. Bez obzira na to da li ih birate zbog mode, ličnog izraza ili jednostavno jer vam se sviđaju, mikro-šiške su dokaz da stil može biti ličan, a istovremeno dio globalnog trenda, piše Najzena.
Zašto su mikro-šiške sada popularne?
- Edgy izgled: Daju dozu alternativnog, avangardnog stila.
- Instagram-friendly: Sjajno izgledaju na fotografijama i lako se kombinuju sa modernim makeup trendovima (posebno naglašenim ajlajnerom i konturama).
- Povezane sa samopouzdanjem: Kratke šiške otkrivaju lice, naglašavaju obrve i oči, i traže hrabrost jer se ne mogu “sakriti”.
- Izraz lične estetike: Popularne među ljubiteljima umjetnosti, mode i alternativnih pokreta, ali i među svima koji žele da pomjere granice klasične ljepote.