Znate li zašto nastaju ove mrlje na zadnjim staklima automobila?

klima automobil/
ilustraciiija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Na zadnjim staklima vozila često možemo vidjeti mrlje, koje su posebno vidljive kad nosimo polarizirajuće leće.

Na engleskom se nazivaju Quench marks i nema neki ozbiljan prevod za ozvaj izraz (moda – tragovi gašenja). Ove mrlje rezultat su loma svjetlosti kroz zadnje staklo, ali važna je i struktura materijala, odnosno stakla. Većina vozila koristi kaljeno staklo na zadnjim prozorima. Tokom proizvodnog procesa prozori se zagrijavaju na više od 1.000 stepeni, a zatim kale kako bi se ojačala stakla.

Proizvođač stakala Pilkington North America navodi da mlaznice za brzo hlađenje koje se koriste tokom procesa proizvodnje ne hlade prozore ravnomjerno. Neravnomjerno hlađenje uzrokuje nejednaku skupljanje i gustoću na površini, što rezultuje i neravnomjernom refleksijom svjetla. Ovi tragovi gašenja potpuno su normalni. Posebno kod sunčanih naočara s polariziranim lećama.

Zbog toga proizvođači automobila s vremena na vrijeme moraju izdavati servisne biltene. Još 2021. General Motors objavio je: Neki kupci mogu komentarisati mrlje na zadnjim i bočnim prozorima kada je vozilo izloženo direktnoj sunčevoj svjetlosti. Kad nosite polarizovane/sunčane naočare, mrlje mogu biti uočljivije. Mrlje su rezultat procesa proizvodnje i predstavljaju „tragove gašenja“ u staklu. Tragovi kaljenja su neželjena nuspojava procesa kaljenja.

Vjetrobranska stakla uglavnom nemaju ove tragove zbog različitih procesa proizvodnje. Laminirano staklo se koristi za vjetrobranska stakla, gdje je sloj polivinila umetnut između dva sloja stakla, prenosi RevijaHAK.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja