U Njemačkoj prošle godine ukradeno više od 14.000 automobila

Automobilom (Mini Cooperom) se zabio u masu ljudi na protestu sindikata Verdi u Minhenu u Njemačkoj/Behlül Çetinkaya
ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U Njemačkoj je prošle godine ukradeno više od 14.000 automobila, a ukupna šteta premašila je 293 miliona eura.

Podaci iz najnovije statistike Njemačkog udruženja osiguravatelja (GDV) pokazuju da se broj krađa smanjio za tri posto u odnosu na 2023., no rizik ostaje visok, u prosjeku gotovo 40 vozila dnevno nestane s ulica i parkirališta.

 

 

Najčešće mete nisu jeftini gradski automobili, već SUV-ovi i modeli premium klase. Toyota je posebno na udaru - čak četiri njena modela našla su se među deset najčešće ukradenih.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Najopasnija je situacija za vlasnike Land Cruisera, a visoko na listi su i Lexus NX te UX, kao i Toyota RAV4. Time je japanski proizvođač postao sinonim za unosan posao na crnom tržištu rezervnih dijelova i preprodaje, prenosi Autoklub.

 

No, Toyotu prate i drugi atraktivni modeli. Chrysler Grand Cherokee, Kia Stinger, Hyundai Santa Fe te Audi Q7 također se često kradu, a kod luksuznijih modela posebno se ističe Porsche 911.

 

Iako broj krađa ovog modela nije veliki, prosječna vrijednost štete prelazi 100.000 eura po vozilu i najviša je u cijeloj statistici. U prosjeku, svaka krađa osiguravatelje košta oko 20.700 eura.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

Regionalne razlike su ogromne. Berlin je i dalje neslavna prijestonica krađa, s gotovo 3.900 nestalih automobila, odnosno više od svakog četvrtog slučaja u Njemačkoj.

 

Tamošnji vozači žive s rizikom čak 39 krađa na 10.000 osiguranih vozila, daleko više nego u drugim saveznim pokrajinama.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Deceniju nakon što su masovni kradljivci punili statistike vozilima poput Golfa ili Passata, statistike krađa jasno pokazuju promjenu trendova. Danas su na meti najpoželjniji SUV-ovi i hibridi.

 

U Hrvatskoj je slika znatno povoljnija nego u Njemačkoj ili drugim velikim državama. Prema podacima MUP-a, posljednjih godina bilježi se prosječno oko 200 do 300 ukradenih automobila godišnje, što je osjetno manje nego u državama srednje Evrope.

 

Najčešće mete kradljivaca su stariji i manje zaštićeni modeli, dok su luksuzni SUV-ovi tek povremeno na meti organiziranih grupa koje ih najčešće pokušavaju prebaciti preko granice.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

Zahvaljujući boljoj kontroli granica i manjem tržištu za ilegalnu preprodaju dijelova, Hrvatska se i dalje ubraja među sigurnija mjesta za vlasnike automobila.