Trumpove carine pogađaju srce njemačke autoindustrije

Trumpove nove carine pogađaju njemačku autoindustriju. Radnici zabrinuti, cijene vozila rastu, a Njemačka traži put ka neovisnosti od SAD-a, prenosi Fokus.
Carsten, 63-godišnji radnik Volkswagena, izlazi iz tvornice u Wolfsburgu i s cigaretom u ruci promatra budućnost sa strepnjom. Tema dana su nove carine koje uvodi SAD. “Još jedan ekser u lijes njemačke autoindustrije,” kaže rezignirano.
Dok se prisjeća skandala poput Dieselgatea i najava zatvaranja tvornica, novi udarac dolazi iz Washingtona: SAD povećava carine na uvoz automobila s 2.5% na 25%.
Radnici pod stresom, tvornice pod pritiskom
Ahmed, radnik na traci modela Golf, priznaje: “Unutra je sve sumornije. Već smo razočarani rukovodstvom, a sada nam sudbinu kroje još veći idioti.”
S druge strane, Stephan iz odjela električne infrastrukture vidi mogućnost za dugoročno osamostaljenje: “Možda će nas ovo natjerati da postanemo neovisniji od SAD-a.”
Njemački izvoz na meti američkog protekcionizma
Njemački brendovi poput Volkswagena, BMW-a, Mercedesa i Porschea godinama dominiraju američkim tržištem. Uz automobile, izvoze se i lijekovi, hemikalije, luksuzna roba. Upravo zbog velikog suficita Njemačka postaje meta Trumpove “America First” politike.
Institut IW procjenjuje da će njemačka privreda u Trumpovom mandatu izgubiti do 200 milijardi eura, što je pad BDP-a od 1.5%.
Reakcije industrije: “Ne gulimo vas mi, već vaša vlada”
Volkswagen i drugi proizvođači reagiraju bržo: obustavljaju se isporuke iz Meksika i njemačkih luka. Kupcima se objašnjava da rast cijena nije rezultat pohlepe već carina.
Uprkos Trumpovom narativu, njemačke firme već proizvode u SAD-u. VW, BMW i Mercedes su samo 2024. godine proizveli 900.000 vozila na američkom tlu i zapošljavaju oko 138.000 ljudi.
Automobili bi mogli poskupjeti i do 50.000 dolara
Stručnjaci upozoravaju: cijene vozila mogu porasti i do 50.000 dolara, zavisno od segmenta. Ford je već lansirao kampanju s agresivnim popustima: “Iz Amerike, za Ameriku.”
Hildegard Müller iz VDA-a kritikuje potez: “Ovo nije ‘America First’, ovo je ‘America Alone’.”
Dugoročna strategija: manje ovisnosti, više reformi
Automobilski analitičar Ferdinand Dudenhöffer tvrdi da će se proizvodnja seliti u SAD, a Njemačka gubiti radna mjesta. Trump je, po njemu, veća prijetnja njemačkoj autoindustriji od Putina.
Ekonomist Marcel Fratzscher poziva na hrabrost: “Vrijeme je da se ojačamo iznutra i zajednički uzvratimo. Budućnost se ne stvara u Americi, već ovdje u Njemačkoj.”