Tesle tone i u Evropi, prodaja u Francuskoj i Švedskoj najniža od 2021. godine

sdfasd fsdfasdfasdfasdfd sdf asdfasdfa sdf sdasdf asdf as/
Tesla
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Osim političkih kontraverzi, Tesla u Evropi pati i zbog ograničene i sve starije ponude modela

Tesla je i u martu zabilježila pad prodaje u Francuskoj i Švedskoj, treći mjesec zaredom, čime je prvi kvartal 2025. postao najlošiji za brend Elona Muska u te dvije zemlje još od 2021. godine, pokazuju novi službeni podaci, prenosi Fokus.

Ovi rezultati dolaze uoči objave globalnih kvartalnih isporuka koje se očekuju u srijedu, a analitičari vjeruju da će evropske brojke iz Francuske, Švedske i drugih ključnih tržišta dati jasan signal o percepciji potrošača prema Tesli.

U martu je Tesla u Francuskoj prodala 3157 automobila, što je pad od 36.83% u odnosu na isti mjesec lani, dok je u Švedskoj prodano samo 911 vozila – čak 63.9% manje nego u martu 2024. Ukupno, u prvom tromjesečju Tesla je u Francuskoj isporučila 6.693 automobila, a u Švedskoj 1929.

Udio Tesle na francuskom tržištu pao je na 1.63%, dok istovremeno kineski proizvođači električnih vozila, uključujući BYD, bilježe rast i sad drže ukupno 3.19% tržišta – gotovo dvostruko više od Tesle.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Muskove političke simpatije sve više koštaju Teslu

Teslini problemi u Evropi nisu samo tržišne prirode. Elon Musk, milijarder i šef kompanije te bliski saveznik američkog predsjednika Donalda Trumpa, našao se na udaru kritika zbog otvorene potpore krajnje desnim strankama u Evropi – uključujući njemački AfD, koji je u februaru postao druga najjača stranka u toj zemlji.

Taj politički zaokret izazvao je negativne reakcije i kod evropskih kupaca. Aktivisti su počeli vandalizirati Teslina vozila u više zemalja, a u toku je i organizacija protesta pod nazivom Tesla Takedown u Evropi i SAD-u.

“U Americi strategija može funkcionirati jer se veže uz patriotizam i pomak udesno”, rekao je Eric Schiffer, izvršni direktor Patriarch Organizationa iz Los Angelesa. “U Evropi će takva strategija naići na više prepreka. Tamo je fokus morao ostati na vrijednosti i konkurentskoj prednosti”, dodao je.

Musk je u ponedjeljak komentirao i veliki požar u Teslinoj poslovnici u Rimu u kojem je izgorjelo 17 automobila, nazivajući ga “terorističkim činom”, ponovivši tako raniju izjavu predsjednika Trumpa.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Zastarjela ponuda i sve jača konkurencija

Osim političkih kontraverzi, Tesla u Evropi pati i zbog ograničene i sve starije ponude modela, dok tradicionalni proizvođači i kineske kompanije agresivno izbacuju nove, često povoljnije električne automobile.

Upravo zato se s nestrpljenjem iščekuje novi Model Y SUV srednje veličine, koji bi trebao donijeti novi zamah Tesli na ovom sve konkurentnijem tržištu.