Škoda Superb s jednim rezervoarom goriva prešla rekordnih 2.831 km

Auto svijetVozili smo – Škoda OctaviaSuperb u kompaktnom izdanju asdgSDG/Škoda Auto

Auto s

škoda superb
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prvak u reliju Miko Marčik postavio je Ginisov rekord prešavši 2.831 km modelom Škoda Superb s jednim rezervoarom dizela, uz prosječnu potrošnju od samo 2,61 l/100 km

 

 

Dizel motori polako, ali sigurno postaju prošlost. Čak i u Evropi, njihovom posljednjem velikom uporištu, potražnja je posljednjih godina drastično pala.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Na vrhuncu popularnosti početkom 2010-ih, dizelaši su činili više od 50 odsto prodaje novih automobila, ali nakon poznatog skandala Volkswagen Grupe, situacija se promijenila.

 

 

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), do avgusta ove godine njihov tržišni udio pao je na samo 8,3 odsto.

 

 

Jedan od glavnih razloga za nestanak dizelaša jest činjenica da ih proizvođači automobila napuštaju u korist hibridnih pogona kako bi zadovoljili sve strože propise o emisijama.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

Ipak, Škoda se i dalje drži svojih provjerenih TDI motora u nekoliko modela, uključujući i Superb. Upravo je perjanica češkog brenda sada postavila i Ginessov svjetski rekord, dokazujući da je dizel i dalje neosporni prvak učinkovitosti na dugim putovanjima.

Miko Marčik, pobjednik Evropskog prvenstva u reliju 2025., prešao je nevjerovatnih 2.831 kilometar bez ijednog zaustavljanja radi dolijevanja goriva. Automobil je bio potpuno serijski Škoda Superb, s izuzećem guma niskog otpora kotrljanja i opruga za spuštanje ovjesa posuđenih iz verzije Sportline. Visina vozila smanjena je za 15 milimetara radi bolje aerodinamike, ali drugih modifikacija nije bilo.

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kako bi maksimalno povećao šanse za uspjeh, Marčik je do vrha napunio rezervoar goriva od 66 litara. Tokom vožnje, 29-godišnji poljski vozač bio je veoma nježan na papučici gasa.

 

 

Ruta ga je vodila od Lođa u Poljskoj, preko Njemačke i Pariza, a zatim nazad kroz Nizozemsku, Belgiju i ponovno Njemačku, pri čemu je održavao prosječnu brzinu od oko 80 km/h.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

Šampion ERC-a pokazao je nevjerovatnu suzdržanost, s obzirom na to da je navikao svoju Fabiju RS Rally2 voziti do krajnjih granica.

Superb je ostvario prosječnu potrošnju od samo 2,61 litre na 100 kilometara, što je znatno bolje od službeno deklarisanih 4,8 l/100 km. Tokom prolaska kroz Francusku, vjetar u leđa pomogao je da potrošnja na dionici od 200 kilometara padne na impresivnih 2,2 l/100 km. Rekordu su pridonijeli i razmjerno mali 16-inčni točkovi te razmjerno niska masa vozila od 1.590 kilograma.