Raste prodaja Volkswagena, ali zarada ipak pada

Ilustracija/ Rawpixel/
Ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Elektrifikacija košta, a u slučaju Volkswagena operativna marža grupe je pala s 6 na svega 3.7%.

Uprkos brojnim planovima štednje u Volkswagenu još uvijek ne uspijevaju povećati profit.

Volkswagen Grupa je u prvom kvartalu ove godine zabilježila značajan pad neto dobiti. Pad iznosi čak 40.6 posto čime je dobit pala na 2.18 milijardi eura.

Podaci govore drugačijeIako bi se na prvu moglo pomisliti da je uzrok tome daljnji pad prodaje, podaci govore drugačije. Prodaja je ove godine čak i porasla, i to za 1.4 posto na nivo od 2.13 miliona vozila.

Iako rast potražnje obično znači i bolje poslovne rezultate, u ovom slučaju situacija je paradoksalna. Naime porast prodaje ide na račun električnih vozila, a na njima Volkswagen očito manje zarađuje. Elektrifikacija košta, a u slučaju Volkswagena operativna marža grupe je pala s 6 na svega 3.7%.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Financijski direktor i operativni direktor VW Grupe, Arno Antlitz, otvoreno je priznao da uspjeh električnih modela dolazi uz visoku cijenu: “Ovaj tržišni uspjeh naših električnih automobila stavlja pritisak na naše rezultate. Operativna marža od oko četiri posto jasno pokazuje da nas čeka još puno posla.”

Dodao je i kako je ključno smanjiti troškove proizvodnje te povećati profitabilnost električnih vozila, posebno u kontekstu globalne ekonomske nestabilnosti, prenosi Index.hr.

Još 2023. godine Antlitz je najavio da bi električni i benzinski/dizelski modeli mogli imati jednaku profitabilnost do 2025., no taj je cilj sada pomaknut na 2026. godinu. Ključnu ulogu u tome imat će novi modeli poput ID.2 i njegovog crossover derivata, koji bi trebali parirati popularnosti i zaradi modela T-Cross.

Električni modeli se prodaju

Očekuju se i njihove verzije pod markama Cupra i Škoda, sve u cjenovnom rangu od 25.000 eura. Jeftiniji model ID.1 planiran je za 2027., s ciljanom cijenom od 20.000 eura.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U Evropi je prodaja električnih modela VW Grupe u prvom kvartalu više nego udvostručena (+113%), dok je u SAD-u zabilježen rast od 51%. Svako deseto isporučeno vozilo u svijetu bilo je električno, a u Zapadnoj Evropi narudžbe električnih modela porasle su čak 64% u odnosu na isti period lani. Električni automobili sada čine više od 20% svih narudžbi u tom dijelu Evrope, a Volkswagen je s udjelom od 26% vodeći na tržištu električnih vozila.