Prodaja Golfa u drastičnom padu, VW razmišlja o skraćivanju radne sedmice

epa09910718 Volkswagen employees clean a Volkswagen logo on a electric cars assembly line at the Volkswagen (VW) vehicle factory in Zwickau, Germany 26 April 2022. In 2021 Volkswagen doubled its electric cars sales compared with 2020 as company is continuing to the transition to e-mobility. EPA/FILIP SINGER/Filip Singer

ilustracija

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U samo deset godina proizvodnja se smanjila za čak 75%.

Volkswagen Golf je nekoć bio nosilac prodaje giganta iz Wolfsburga.

Prvi Golf s proizvodne trake sišao je 1974. godine, a od tada ih je proizvedeno više od 37 miliona. To je daleko najpopularniji automobil u istoriji kompanije, znatno nadmašivši Bubu (21,5 miliona) i Polo (20 miliona). No, sudeći po aktuelnim rezultatima, tržišni vrhunac Golfa daleko je iza nas.

Reuters je dobio uvid u interni dokument i izvještava da je 2015. godine proizvedeno više od milion Golfova (hatchback i karavan) na globalnom niovu, dok je prošle godine proizvedeno tek nešto više od 300.000 primjeraka.

Za 2025. projicira se daljnji pad – proizvodnja od samo 250.000 vozila. U samo deset godina proizvodnja se smanjila za čak 75%. Predsjednica radničkog vijeća Daniela Cavallo izjavila je za agenciju da će situacija biti još gora: “Trend je nezaustavljiv pad. Golf mora otići u Meksiko.”

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Zašto Golf sve teže prolazi na tržištu?

Postoji nekoliko faktora koji su presudili Golfu. Rani softverski problemi s modelom osme generacije vjerovatno su utjecali na potražnju. Brzo su stigle i informacije o padu kvalitete unutrašnjosti u usporedbi s izvrsnim prethodnikom, modelom sedme generacije. Nije pomoglo ni uklanjanje većine fizičkih kontrola.

Kupcima se nisu svidjeli ni klizni dodirni elementi ispod ekrana, a kapacitivne tipke na skupljim verzijama prije redizajna mogle su dodatno odbiti neke kupce.

No ne treba zaboraviti da živimo u eri SUV i crossover vozila. T-Roc je zapravo crossover verzija Golfa, a gotovo je jednako popularan kao i hatchback verzija u Evropi. Prema podacima Dataforcea, prošle je godine u Evropi prodano 216.549 Golfova – samo 13.000 više nego T-Rocova. Spomenimo i T-Roc Cabriolet, koji sasvim solidno kotira na tržištu modela bez krova.

Skraćena radna sedmica?

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Volkswagen planira premjestiti proizvodnju benzinskog Golfa iz Wolfsburga u Pueblu u Meksiku, počevši od 2027. Kad se to dogodi, Cavallo ne isključuje mogućnost uvođenja četverodnevne radne sedmice u njemačkom pogonu, gdje se trenutno proizvode Tiguan i već zastarjeli Touran.

Golf bi se trebao vratiti u Wolfsburg s devetom generacijom – potpuno električnim modelom na posebnoj platformi – do kraja decenije. Tamo će se proizvoditi i električni T-Roc.

U međuvremenu, štednja je u punom jeku. VW planira do kraja decenije u Njemačkoj ukinuti 35.000 radnih mjesta. Reuters izvještava da je više od 20.000 radnika već ugovorno pristalo na odlazak u sljedećih pet godina. Do 2030. kompanija planira smanjiti godišnju proizvodnju u Njemačkoj za 700.000 vozila, a velik dio tog smanjenja dolazit će upravo zbog premještanja proizvodnje Golfa u Meksiko.