Posljedica javnih istupa? Tesla prijavila najveći pad prodaje u historiji

Screenshot/ X
Prodaja Teslinih vozila u prva tri mjeseca 2025. godine pala je za 13 posto u odnosu na isti period prošle godine, što predstavlja najveći pad isporuka u historiji kompanije. Tesla je u prvom kvartalu isporučila 336.681 vozilo, što je za 50.000 manje nego u istom razdoblju lani, kada je prodala 386.810 vozila.
Ovaj pad dolazi u trenutku kada Tesla trpi pritisak zbog sve veće konkurencije na tržištu električnih vozila, ali i zbog kontroverzi vezanih za izvršnog direktora Elona Muska. Protesti protiv Muskovih poteza kao čelnika Odjela za efikasnost vlade, kao i politike američkog predsjednika Donalda Trumpa, izazvali su negativne reakcije, uključujući i vandalizam nad Teslinim punionicama i vozilima.
Tesla nije komentarisala proteste u svojoj zvaničnoj izjavi o prodaji, ali je navela da je privremena obustava proizvodnje Modela Y u sva četiri njena postrojenja utjecala na isporuke u ovom kvartalu.
Pad prodaje bio je veći od očekivanja analitičara, koji su predviđali da će isporuke iznositi najmanje 350.000 vozila. Posebno je zabrinjavajući pad prodaje u Evropi, gdje su Tesline isporuke u prva dva mjeseca 2025. godine pale za 49 posto, uprkos rastu ukupne prodaje električnih vozila na kontinentu za 28 posto. Razlozi za ovakav trend uključuju rastuću konkurenciju, ali i Muskovu javnu podršku ekstremno desničarskim političkim partijama u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.
Uz političke kontroverze, Tesla se suočava i s ozbiljnom konkurencijom, naročito iz Kine. Kineski proizvođač BYD je u prvom kvartalu 2025. godine prodao više od 416.000 električnih vozila, što je povećanje od 39 posto u odnosu na prethodnu godinu. Time je BYD ponovo pretekao Teslu kao najveći svjetski prodavač električnih vozila.
Očekuje se da bi Tesla mogla izgubiti titulu vodećeg proizvođača električnih vozila u punogodišnjoj prodaji 2025. godine ako se ovakav trend nastavi. BYD ne samo da nudi jeftinija vozila od Tesle, već je nedavno predstavio napredni sistem punjenja koji omogućava do 400 kilometara dometa za samo pet minuta punjenja.
Dionice Tesle su nakon pobjede Donalda Trumpa na izborima značajno porasle, jer su investitori očekivali da će Muskov blizak odnos s predsjednikom donijeti povoljne politike za kompaniju. Međutim, od decembra 2024. godine, vrijednost dionica pala je za 44 posto, a nakon objave loših prodajnih rezultata, u pre-market trgovanju zabilježen je dodatni pad od 5 posto.
Tesla se sada suočava s ozbiljnim izazovima – ne samo zbog jačanja konkurencije, već i zbog reputacijskih problema koji bi mogli dugoročno utjecati na njenu poziciju na tržištu električnih vozila.