Ovo su najsigurnije zemlje za kupovinu polovnih automobila u Evropi: Ko ima lošu reputaciju?

polovni automobili vozila//
Foto: Poslovni Imenik BiH
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Tržište polovnih automobila je izuzetno dinamično, zbog čega se mnogo toga može promijeniti u samo nekoliko mjeseci ili godinu dana. Međutim, situacija se razlikuje od zemlje do zemlje, a svako tržište ima svoje specifičnosti.

Indeks transparentnosti tržišta polovnih automobila je godišnja studija provedena u 25 zemalja. Cilj studije je odrediti nivo transparentnosti na tržištima polovnih vozila. U analizi  korišteni su sljedeći pokazatelji:

Procenat automobila s falsifikovanom kilometražom

Prosječna falsifikovana kilometraža (u kilometrima)

Procenat oštećenih automobila

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Relativna vrijednost štete

Procenat uvezenih polovnih automobila

Prosječna starost provjerenih automobila

Ovi kriteriji su ključni za razumijevanje nivoa transparentnosti tržišta, jer ukazuju na rizike s kojima se kupci polovnih automobila mogu suočiti. Više vrijednosti ovih pokazatelja ukazuju na niži nivo transparentnosti, piše carvertical.com.

Velika Britanija je najtransparentnije tržište

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Velika Britanija i dalje zauzima prvo mjesto kao najtransparentnije tržište polovnih automobila u Evropi. Samo 2,1% automobila u ovoj zemlji ima falsifikovanu kilometražu, dok je 17,8% oštećeno.

Za razliku od kontinentalne Evrope, UK koristi vozila s volanom na desnoj strani. Samo 2% vozila provjerenih na platformi carVertical u UK su uvezena. Niske stope uvoza obično znače manje prevara, što je velika prednost za kupce.

image

Foto: carvertical.com

Među prvih pet najtransparentnijih zemalja nalaze se Italija, Švicarska, Njemačka i Švedska. Udio vozila s "vraćenom" kilometražom u Švicarskoj iznosi 2,1%, u Njemačkoj 2,8%, u Italiji 3,5%, a u Švedskoj 4,1%.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kada je riječ o oštećenim vozilima, Italija ima najniži udio (12,6%), dok Švedska ima 18,3%, Njemačka 23,8%, a Švicarska čak 55,3%.

Kupci u zapadnoj Evropi i Skandinaviji rjeđe se susreću s prevarama vezanim za kilometražu ili skrivenim oštećenjima. Strožiji zakoni, novija vozila i drugi faktori omogućavaju veću pouzdanost pri kupovini automobila.

Istočna Evropa: visoki rizik za kupce polovnih automobila

Najmanje transparentne zemlje u ovoj studiji su Ukrajina, Latvija, Litvanija, Rumunija i Estonija. Ova tržišta su se i prošle godine našla na dnu liste. Veliki broj automobila s falsifikovanom kilometražom i oštećenjima, star vozni park i visoke stope uvoza doprinose njihovoj lošoj reputaciji.

Latvija bilježi najveći procenat automobila s "vraćenom" kilometražom (11,1%), dok Ukrajina slijedi s 9,6%. Poljska ima najveći udio oštećenih vozila (62,1%), a Slovačka je na drugom mjestu s 60,5%.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Niža kupovna moć u zemljama istočne Evrope povećava potražnju za jeftinijim polovnim vozilima. Prodavci i uvoznici često koriste ovu priliku da plasiraju starija ili oštećena vozila iz bogatijih zemalja po nižim cijenama.

Ukrajina prednjači po uvozu automobila (81,1% svih provjerenih vozila je uvezeno), dok su iza nje Srbija (77,6%), Bugarska (77,4%), Estonija (73,3%) i Latvija (69,8%).

Središnja Evropa: kompromis između transparentnosti i rizika

Zemlje srednje Evrope, poput Slovačke, Mađarske i Češke, zauzimaju sredinu između zapadne i istočne Evrope po pitanju transparentnosti tržišta. Lokalna tržišta nisu u potpunosti transparentna, ali su u nešto boljoj situaciji nego tržišta na Balkanu ili Baltiku.

Slovenija je najbolja među zemljama srednje Evrope, sa samo 3,7% automobila s vraćenom kilometražom i 30,66% oštećenih vozila. Ove brojke su je svrstale na 7. mjesto na listi, isto kao i prošle godine.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Češka je zauzela 14. mjesto (4,3% vraćene kilometraže i 52,1% oštećenih vozila), Slovačka je na 16. mjestu (3,1% vraćene kilometraže i 60,5% oštećenih), dok je Mađarska na 17. mjestu (5,4% vraćene kilometraže i 54,9% oštećenih vozila).

Kako se zaštititi na rizičnim tržištima?

Iako ne možemo promijeniti nivo transparentnosti tržišta u našim zemljama, možemo poduzeti korake kako bismo smanjili rizik. Prvi korak je provjera vozila putem alata poput carVertical izvještaja.

Ovi izvještaji nude korisne informacije o prošlosti vozila:

Historija kilometraže (i moguće vraćanje)

Štete i oštećenja

Krađe

Promjene vlasništva

Zemlje registracije

Poznavanje prošlosti automobila pomoći će vam da izbjegnete loše kupovine, bez obzira na nivo transparentnosti tržišta. Štete, vraćanje kilometraže i druge prevare mogu na kraju koštati mnogo više nego što bi koštao detaljan izvještaj o vozilu.