Ovih pet automobila izbjegavajte zbog čestih kvarova

Jeftine, a kamoli skupe popravke automobilia su noćna mora vlasnika voMehaničari i poznavaoci zato preporučuju da izbjegavata modele koji su češće po servisima nego na ulici. Pet automobila koje stručnjaci nazivaju „najgorima“ – skupi kvarovi, komplikovane popravke i mnogo glavobolje.
Društvene mreže su postale pravo mjesto za automobilske ispovijesti, posebno kada je riječ o lošim iskustvima vlasnika i mehaničara. Dok su mnogi klipovi puni subjektivnih utisaka, jedan se posebno izdvojio – jer se ne oslanja na mišljenja, već na konkretne podatke iz radionice.
Mehaničar iz renomiranog servisa Rojalti Auto Servis u Džordžiji, podijelio je na TikToku listu pet automobila koji, prema njegovom iskustvu i servisnim evidencijama, vozače najviše koštajukada dođe do kvara.
zila.
Prosječni računi se kreću između 920 i 1.380 evra, a u ozbiljnijim slučajevima – i daleko više. Evo koje je modele uvrstio u svoju neslavnu listu:
5. Folksvagen: Naizgled pouzdani, ali često propuštaju ulje
Folksvagen se našao na petom mjestu, i to ne bez razloga. Najčešće tegobe uključuju curenje ulja i probleme s elektronikom, posebno kod modela sa TSI motorima i turbopunjačima. Model Taos se posebno istakao po učestalosti kvarova – od sitnih propuštanja pa do ozbiljnih mehaničkih otkaza.
Popravke u Hrvatskoj često koštaju između 800 i 1.300 evra, u zavisnosti od modela.
4. BMV: Luksuz koji se (skupo) plaća
Za sve one koji vole dinamiku vožnje i prepoznatljiv „emački inženjering, BMV je često prvi izbor. Međutim, kako pokazuje praksa, visoke performanse prate i visoki troškovi. Problemi sa curenjem ulja nisu rijetkost, a popravke često premašuju 1.500 evra – dok zamjena mjenjača, popravljanje vješanja ili rješavanje elektronskih grešaka može da se popne i do 3.000 evra.
3. Ram kamioneti: Američki gigant sa ogromnim troškovima
Iako rijetki na hrvatskim putevima, oni koji se odluče na uvoz Ram kamioneta (modeli 1.500 i 3.500) često se suoče sa izazovima – kako logističkim, tako i finansijskim. Nedostatak rezervnih dijelova i servisa dovodi do toga da se kvarovi saniraju po cijenama koje dostižu od 5.000 do čak 15.000 evra. I sve to uz čekanja i dodatne komplikacije oko uvoza komponenti.
2. Land Rover: Simbol luksuza, ali i servisne noćne more
„Ne znam ni odakle da počnem“, rekao je majstor kada je došao do Land Rovera. Ova britanska marka, iako sinonim za luksuz i prestiž, poznata je među mehaničarima po složenim kvarovima i skupim dijelovima. Modeli kao što su Diskaveri i Rendž Rover nerijetko zahtijevaju intervencije koje se kreću od 1.500 do 5.000 evra, dok ozbiljniji kvarovi – poput problema sa vazdušnim vješanjem – mogu premašiti i 10.000 evra.
1. Jaguar: Najskuplji među skupima
Na vrhu ove ne baš laskave liste nalazi se Jaguar. Kao sestrinska marka Land Rovera, dijeli mnoge tehničke karakteristike – i iste probleme. Najčešće se kvare motori, elektronika i sistemi za podmazivanje, a prosječna cijena jednog ozbiljnijeg servisa kreće se od 1.500 do 4.000 evra. Kada strada ECU, mijenjač ili motor, cijena zna da pređe i 10.000 Mnogi vlasnici, nakon više skupih intervencija, odlučuju da se oproste od ovih vozila i okrenu pouzdanijim brendovima – kao što su Subaru, Mazda ili Tojota, koji su poznati po dugotrajnosti i razumnim troškovima održavanja.
Ako vam je luksuz važniji od praktičnosti, ovi automobili su možda za vas. Međutim, ako ne želite da vam svaka posjeta servisu donese stres – i udarac po džepu – možda bi trebalo da preskočite ove marke, prenosi Telegraf..