Odlazak legende: Poznata marka automobila prestaje proizvoditi jedan od najpopularnijih modela

Još jedan legendarni Fordov model odlazi u skladište historije. Nakon što je Mondeo završio svoj put aprilu 2022. godine, a Fiesta u maju 2023. godine sada je red došao na legendarni Focus. Europski menadžer komunikacija u Fordu, Finn Thomasen, potvrdio je za Motor1 da će proizvodnja Focusa završiti u novembru. Nažalost, nema planova za izravnog nasljednika.
Iz Fordovog PR-a poručuju da kupci još uvijek mogu naručiti novi Focus prema svojim željama, ali kako se bliži kraj proizvodnje u tvornici Saarlouis u Njemačkoj, pitanje je trenutka kada će se knjige narudžbi zatvoriti. Nakon toga, preostaje samo kupnja preostalih zaliha.
Gašenje ovog modela zaista označava kraj jedne ere za Ford u Europi, jer je Focus igrao ključnu ulogu još od predstavljanja prve generacije 1998. godine. Već od početka, imao je težak zadatak – naslijediti kultni Escort, još jednu dugovječnu Fordovu ikonu. Ukidanjem Focusa, piše Motor1, entuzijasti gube jedan od posljednjih hot hatch modela s ručnim mjenjačem – ST.
Ford je također nudio ovu sportsku verziju kao praktičniji karavan, čak i s dizelskim motorom za one koji su tražili veći okretni moment i bolju učinkovitost. Odlazak Focusa ide samo u korist Volkswagen Grupe, koja će i dalje proizvoditi Golfa, Octaviju, Leona i A3, dok Toyota Corolla ostaje sigurno na tržištu, piše Motor1.
Farley je u mailu naveo kako Ford 'prestaje s proizvodnjom dosadnih automobila te da prelaze na kultna vozila'. U prošlogodišnjem intervjuu, čelnik Forda priznao je da su automobili poput Fieste i Mondea 'bili omiljeni kod mnogih kupaca', ali surova stvarnost je da tvrtka nije ostvarivala dovoljno zarade da bi opravdala daljnja ulaganja. Ford vjeruje da će im veći profit donijeti modeli poput Bronca, Tremora, Raptora i Mustanga.
Prodaja Fordovih vozila u Europi pala je za 17 posto u 2024., prvoj punoj godini bez Fieste, na 426.307 automobila. Tržišni udio tvrtke smanjio se s 4 posto na samo 3,3 posto, što ju je gurnulo iza Kije i Hyundaija, koji su svaki držali po 4,1 posto tržišta. Početak 2025. nije obećavajući, s padom prodaje od 3,9 posto u odnosu na januar 2024. i tržišnim udjelom od samo 3 posto, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).