Najstarija Buba na svijetu ponovo vozi: Njemački kolekcionar oživio auto staro skoro 90 godina
Od nekadašnjeg prototipa legendarnog Volkswagenovog modela danas je ostala samo šasija – ali zahvaljujući njemačkom kolekcionaru Traugottu Grundmannu, taj automobil ponovo vozi. Nakon osam godina restauracije, Grundmann je uspio vratiti vozilo u prvobitno stanje, a njegova “Buba” iz 1937. sada se smatra najstarijom na svijetu.
Automobil, poznat kao Volkswagen W30, izrađen je u Porscheovom inženjerskom uredu uz podršku Mercedesa. Riječ je o jednom od 30 testnih primjeraka koje je Ferdinand Porsche proizveo prije početka serijske proizvodnje. Podvozje s brojem 26 preživjelo je Drugi svjetski rat i više od pola stoljeća kasnije pronađeno je u austrijskom Gmündu, skriveno ispod vojnog modela Kübelwagen.
Grundmann je ovaj unikatni dio vozila otkupio 2003. godine, a obnova je započela u njegovom domu u Hessisch Oldendorfu. Iako isprva nije bio siguran hoće li se upustiti u rekonstrukciju, odlučio je pokušati nakon uspješno završene restauracije Bube iz 1938. godine.
Karoserija W30 modela izgrađena je iznova prema crtežu koji je, na osnovu fotografija i šasije, izradio tadašnji Audijev, a današnji Volkswagenov glavni dizajner Andreas Mindt. Originalni nacrti nisu sačuvani, pa su svi dijelovi – od svjetala do brisača – prikupljani širom Evrope.
Automobil pokreće motor sa zračnim hlađenjem od 23 konjske snage, a tehnički centar TÜV potvrdio je da je siguran do brzine od 100 km/h. Grundmann priznaje da vožnja postaje “nezgodna” iznad 80 km/h, a zbog skučenog prostora osobe više od 180 centimetara teško mogu stati iza volana.
Najstarija Buba danas je izložena u Grundmannovoj drvetom obloženoj garaži, zajedno s drugim klasičnim modelima Volkswagena. Iako se ne vozi često, kada se održe susreti ljubitelja oldtimera, ovaj unikat iz 1937. ponovo oživljava – uz glasni motor i duh automobilskog početka Volkswagena.