Mercedes ima boju koja osigurava i do 15.000 km dosega godišnje

JEDNA od glavnih mana električnih vozila je doseg, odnosno vrijeme koje je potrebno provesti na punjaču. Istina, situacija je sve bolja, ali i vozači su sve zahtjevniji, što u konačnici znači da je danas mnogima dodatnih desetak minuta na punjaču nedostižan luksuz.
U Mercedesu su stoga posljednjih godina odlučili pokrenuti projekt razvoja tzv. solarne boje koja bi omogućila povećanje dosega električnih vozila. Prema najnovijim rezultatima, primjena takvih premaza bi na godišnjoj razini mogla osigurati preko 14.000 km dosega u, primjerice, Pekingu, što je više od godišnje kilometraže prosječnog vozača.
Naravno, spomenuta kilometraža podrazumijeva idealne uvjete, ali i preduvjet da se automobil dnevno koristi do 39 km. Naime, za toliki doseg bi ovaj specijalni premaz mogao osigurati električnu energiju za pogon elektromotora. Projekt podrazumijeva primjenu solarnih ćelija s učinkovitošću od 20 posto.
"Aktualni rezultati istraživanja pokazuju da je moguće osigurati stalan izlaz visokog napona od 800 volti, neovisno o stupnju napunjenosti i stanju pojedinih ćelija." To bi pak moglo otvoriti put prema većem dosegu, optimiziranom protoku energije za dvosmjerno punjenje i novim razinama slobode u modularizaciji.
Čak ni kočnice nisu zanemarene, pa u Mercedesu rade na razvoju "inovativnog i održivijeg sustava kočenja" gdje se kočnica ne nalazi na samom kotaču. Umjesto toga, integrirana je u zatvorenu jedinicu motora i prijenosa. Mercedes navodi da se takva kočnica "gotovo ne troši i praktički je bez potrebe za održavanjem". Novi sustav ne hrđa, ne emitira čestice, ne gubi učinkovitost pri velikim opterećenjima, a pritom je tiši i pozitivno utječe na doseg i energetsku učinkovitost.
Konačno, Mercedes surađuje i s kanadskim Sveučilištem Waterloo na razvoju neuromorfnog računalstva. Ova tehnologija oponaša način na koji ljudi razmišljaju i mogla bi "AI obradu podataka učiniti znatno energetski učinkovitijom i bržom." Time bi sigurnosni sustavi mogli daleko bolje prepoznavati prometne znakove, prometne trake i ostale sudionike u prometu te brže reagirati – čak i pri slaboj vidljivosti. Ova rješenja mogla bi također biti i do deset puta učinkovitija od trenutačnih sustava.
U svakom slučaju, Mercedes je na aktualnom salonu automobila u Šangaju jasno ukazao kako se probudio i krenuo u snažan tehnološki razvoj u području elektromobilnosti.