Legenda bivše Jugoslavije vraća se na puteve Balkana: Jugo u modernom izdanju

yugo, novi, automobil, redizajn//
Foto: Sarajevo Times
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Automobil koji je obilježio jugoslavensku autoindustriju, legendarni Yugo, spreman je za hrabar povratak na scenu – ovog puta u modernom i savremenom izdanju. Iako je projekat još daleko od završne faze, prvi koraci su već učinjeni, a sada je na prestižnom sajmu Car Design Event 2025 u Minhenu predstavljena maketa koja otkriva kako bi nova verzija Jugića mogla izgledati. Prve informacije o povratku Yuga pojavile su se nakon što su objavljene skice srbijanskog dizajnera Darka Marčete, a iza čitavog projekta stoji prof. dr. Aleksandar Bjelić, univerzitetski profesor povezan s automobilskom industrijom u Njemačkoj, koji je osigurao međunarodna prava na ime i zaštitni znak marke Yugo.

Yugo, mali automobil koji je Zastava nekada proizvodila u bivšoj Jugoslaviji, bio je baziran na modelima Fiat 127 i 128. Zapadni svijet ga nije dočekao s mnogo simpatija pa se Yugo redovno nalazio na listama najgorih automobila ikada proizvedenih – uglavnom zbog lošeg upravljanja, slabih performansi i niske kvalitete izrade. Uprkos tome, Yugo je stekao kultni status širom svijeta, a među njegovim fanovima bio je i evropski urednik magazina CAR, poznati automobilski novinar Georg Kacher. Na sajmu Car Design Event 2025, Bjelić i njegov tim predstavili su maketu automobila koju planiraju predložiti za serijsku proizvodnju.

Maketa pokazuje dizajnerske elemente koji su već viđeni na skicama: mali, relativno kockasti supermini s troja vrata. Iz Yugo tima naglašavaju kako troja vrata nisu samo nostalgični omaž originalu, već naglašavaju pristupačnost i sportski karakter novog modela. Planirano je da novi Yugo ima motore s unutrašnjim sagorijevanjem, uz verzije s ručnim i automatskim mjenjačem. Također, razmatra se električna verzija, kao i različiti stilovi karoserije. Yugo je najavio da će više informacija o performansama novog superminija objaviti u septembru 2025. godine.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kako bi ostao vjeran svojoj historiji, Yugo tim planira da automobil bude jeftin i pristupačan. Cilj je osigurati „provjerenu platformu od partnerske kompanije“, što bi trebalo pomoći u zadržavanju niske cijene. Nakon predstavljanja makete na Car Design Eventu, plan je da potpuno funkcionalan prototip bude premijerno prikazan na sajmu u Beogradu 2027. godine.

Ovaj povratak legendarnog domaćeg brenda izazvao je veliko interesovanje, posebno među ljubiteljima automobila s prostora bivše Jugoslavije. Proizvođači se nadaju da će nostalgični dizajn, u kombinaciji s modernom tehnologijom i povoljnom cijenom, osvojiti ne samo starije fanove Yuga, već i nove generacije vozača. Novi Yugo biće mali gradski automobil dug oko četiri metra, koji će na tržištu konkurisati modelima kao što su Renault Clio, Dacia Sandero i Citroën C3.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Posebnu pažnju privlači planirana sportska verzija modela, čiji detalji za sada ostaju tajna, ali bi trebali biti otkriveni na specijalnom sajmu CDE Classic u septembru 2025. godine. Povratak Yuga već sada izaziva uzbuđenje među auto-entuzijastima, a svi s nestrpljenjem čekaju da vide kako će se legendarni automobil u modernizovanom obliku ponovo vratiti na puteve Balkana i šire.