Kupili ste nov auto? 4 savjeta kako da ga razradite

Kada kupujete automobil, jedno pitanje je veoma važno: da li je za optimalan rad potrebno da se "razradi", ili je to samo mit iz prošlosti?
Iako se često čuje da moderni automobili ne zahtjevaju posebno razrađivanje, postoje određena pravila kojih bi trebalo da se pridržavate.
Prvo, pitajte prodavca automobila kako bi trebalo da izgleda početni period korišćenja. Iako se preporuke mogu razlikovati, osnovna pravila ostaju ista.
Metalni dijelovi koji se spajaju, poput zupčanika u mjenjaču ili klipova u motoru, moraju se „slegnuti“. Mikroskopske nepravilnosti na tim komponentama mogu se pogoršati ako odmah budu izložene velikim opterećenjima, što može dovesti do oštećenja ili pregrijavanja, Alo.
U tom periodu se poboljšava i zaptivanje između klipa i cilindra, dok se na metalnim površinama formira zaštitni sloj maziva. Razrada se odnosi i na druge komponente poput kočionih pločica i amortizera. Kočionom sistemu je potrebno oko 500 km da dostigne optimalnu funkciju, dok nove gume najbolje prianjaju tek nakon 200 km.
Savjeti za razradu automobila
Nakon paljenja motora, sačekajte 30 sekundi da ulje dospije do svih dijelova. Isto uradite i na kraju vožnje – ostavite motor da radi u praznom hodu 10–15 sekundi prije gašenja.
Odaberite odgovarajuću rutu. Idealne su duže vožnje koje uključuju kombinaciju brzina – izbjegavajte isključivo gradsku vožnju ili monotono krstarenje auto-putem.
Pazite na obrtaje. Tokom prvih 1000–2000 km nemojte prelaziti 3000–3500 o/min. Za benzince, izbjegavajte preko 4500 o/min, a za dizelaše više od 3500 o/min. Isto tako, ne vozite ni pri preniskim obrtajima. Najbolje je da varirate opterećenje i brzine uz korišćenje više stepena prenosa. Takođe, izbjegavajte korišćenje tempomata.
Ne vucite prikolicu ili drugo vozilo – to značajno opterećuje motor i mjenjač, što nije preporučljivo u početnoj fazi rada, prenosi b92.