Koliko stvarno košta 'jeftin' uvoz auta? Primjer Audi Q5 iz Berlina za 7 hiljada eura
Pad potražnje za starijim dizelima u EU s jedne strane snižava oglasne cijene, a sa druge povećava raspon kvaliteta ponude
Na oglasu izgleda primamljivo, ali do svojih tablica cijena gotovo uvijek naraste. Donosimo realnu strukturu troškova, mini–kalkulaciju i ključne provjere prije kupovine.
Uvoz polovnih vozila iz EU i dalje je najbrži put do bolje opreme za manje novca, posebno otkako su dizelaši s većom kilometražom u Evropi izgubili dio cijene. No „nizak oglasni iznos“ nije i krajnja cijena – do prve registracije čeka vas više stavki koje se lako zbroje u nekoliko hiljada eura, Hayat.
Šta sve ulazi u cijenu uvoza:
- Kupovna cijena vozila (faktura/ugovor).
- Transport i osiguranje do BiH (šlep, kamion, vožnja probnim tablicama).
- Špediterske usluge i carinska procedura (fiksne takse + posredovanje).
- Carinska dažbina (zavisi od porijekla i dokumentacije o porijeklu).
- PDV (obračunava se na carinsku osnovicu: cijena + transport + carina).
- Homologacija/atesti, tehnički, eko-test.
- Prva registracija, tablice, osiguranje (ovisno o snazi motora, godinama, mjestu prebivališta).
Vozilo: Audi Q5 2.0 TDI, 2013, cijena 7.000 eura (Berlin).
Pretpostavke: transport 600 eura, špedicija i takse 200 eura, bez kasko osiguranja u transportu. PDV 17%, Špedicija/procedura: 200 eura, homologacija/atest/tehnički/eko: 150–300 eura, prva registracija + tablice + osiguranje. Ukupno do tablica (okvirno): 8.300 – 8.800 eura.
Pad potražnje za starijim dizelima u EU s jedne strane snižava oglasne cijene, a sa druge povećava raspon kvaliteta ponude (od odličnih primjeraka do “projekt” vozila).
SUV-ovi drže cijenu bolje od limuzina, ali kilometraža preko 200.000 i status Euro 5 realno pritišću vrijednost. U takvom okruženju najveću korist ima onaj ko računa sve stavke i ne preskače stručni pregled.