Kinezi "doktorirali" punjenje električnih auta: Ide brzo kao sipanje goriva

Ilustracija/ Wiki Commons/

Ilustracija/ Wiki Commons

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kineski proizvođač električnih vozila BYD predstavio je revolucionarni sistem punjenja koji omogućava punjenje električnih automobila brzinom usporedivom s točenjem goriva. Novi sistem podržava snagu punjenja od 1.000 kW, što je dvostruko brže od Teslinih superpunjača.

Ova inovacija već je izazvala reakcije na tržištu – dionice BYD-a u Hong Kongu porasle su za 4,1 posto, dostigavši rekordnih 408,80 hongkonških dolara. Investitori prepoznaju potencijal kompanije, koja već dominira tržištem električnih vozila.

"Dva nova BYD modela moći će podržati maksimalnu snagu punjenja od 1.000 kW, omogućavajući domet od 400 km nakon samo pet minuta punjenja", izjavio je osnivač kompanije Wang Chuanfu.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

BYD je drugi najveći svjetski proizvođač baterijskih električnih vozila u 2024. godini, odmah iza Tesle. No, kineska kompanija istovremeno prodaje i veliki broj plug-in hibrida. Wang, poznat kao "kineski Elon Musk", započeo je poslovanje kao proizvođač baterija 1995. godine, a u autoindustriju je ušao 2003.

Brzina punjenja od 1 MW mogla bi značajno promijeniti tržište, jer je brzo punjenje ključni faktor za rast potražnje električnih vozila. U isto vrijeme, Tesla se suočava s padom dionica, dijelom zbog političkih poteza Elona Muska i zabrinutosti investitora zbog pada prodaje.

BYD je također najavio izgradnju mreže od 4.000 vlastitih "flash-punjača" širom Kine, ali nije precizirao vremenski okvir niti investicioni plan. Do sada su vlasnici BYD vozila koristili punjače drugih proizvođača ili javne punionice.

„Naš cilj je omogućiti korisnicima da električna vozila pune jednako brzo kao što pune rezervoar goriva“, naglasio je Wang.

Nova arhitektura punjenja bit će dostupna za dva nova modela – Han L sedan i Tang L SUV, čija cijena počinje od 37.330 dolara. Ovim potezom BYD dodatno jača svoju poziciju lidera u industriji električnih vozila, dok Tesla i drugi konkurenti moraju ubrzati inovacije kako bi ostali u igri.