Kineski automobilski gigant BYD usporava proizvodnju

Kineski automobilski gigant BYD/
/ilustracijqa
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kompanija BYD, vodeći kineski proizvođač električnih vozila (EV) i globalni lider u prodaji EV automobila, smanjila je tempo proizvodnje i širenja svojih kapaciteta usljed rasta zaliha i slabije prodaje na domaćem tržištu.

Prema informacijama koje su otkrile dvije osobe upućene u situaciju, BYD je ukinuo noćne smjene i smanjio kapacitete za najmanje trećinu u nekoliko svojih kineskih fabrika. Mjere su uvedene u najmanje četiri pogona, a kompanija je ujedno obustavila i pojedine planove za proširenje proizvodnih linija. Jedan od izvora navodi da je cilj bio smanjenje troškova, dok drugi tvrdi da je došlo do zastoja zbog toga što prodajni ciljevi nisu ispunjeni.

Kompanija BYD, koja je prošle godine prodala 4,27 miliona vozila, većinom na kineskom tržištu, ove godine je imala za cilj povećanje prodaje za skoro 30%, na ukupno 5,5 miliona vozila. Ipak, usporavanje rasta proizvodnje u aprilu i maju, koji su zabilježili poraste od svega 13% i 0,2% na godišnjem nivou, ukazuje na promjenu trenda i pad potražnje.

U poređenju s četvrtim kvartalom 2024. godine, prosječna proizvodnja u aprilu i maju 2025. bila je niža za čak 29%, prema podacima Kineske asocijacije automobilskih proizvođača.

U pokušaju da zadrži tržišni udio u žestoko konkurentnom kineskom tržištu, BYD je nedavno ponudio agresivne popuste; osnovna cijena najjeftinijeg modela snižena je na 55.800 juana (oko 7.800 američkih dolara), što je izazvalo lančanu reakciju, pad dionica proizvođača automobila, dodatne popuste kod konkurenata i sve veće pritiske na profitabilnost u cijeloj industriji.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U maju je Kineska asocijacija automobilskih dilera izvijestila da BYD-ovi dileri imaju prosječnu zalihu vozila za 3,21 mjesec, najviše među svim brendovima u zemlji, dok je prosjek u industriji bio na 1,38 mjeseci. Jedan veliki BYD-ov diler u provinciji Shandong zatvorio je najmanje 20 prodajnih salona, objavili su prošlog mjeseca državni mediji.

Zbog rastućih zaliha, Kineska trgovinska komora auto dilera pozvala je proizvođače da prestanu forsirati prevelike isporuke vozila dilerima i da postave realnije proizvodne ciljeve u skladu s rezultatima prodaje. Također su zatražili isplatu novčanih podsticaja unutar 30 dana kako bi se ublažili finansijski pritisci.

Kineski regulatori sve više nadziru tržište vozila, s obzirom da višegodišnji cjenovni ratovi sve više pogađaju dobavljače, proizvođače i prodajne lance.

U pokušaju da nadoknade pad potražnje kod kuće, kineski proizvođači, uključujući i BYD, sve više traže nova tržišta u inostranstvu. Tokom prvih pet mjeseci ove godine, BYD je prodao 1,76 miliona vozila, od čega je oko 20% bilo namijenjeno izvozu, prenosi Reuters.